Ο ΕΚΑΜίτης ήταν Αλβανός
Πολύ βιάστηκαν όσοι έσπευσαν να
αμφισβητήσουν τη γνησιότητα του βίντεο-σοκ που έφερε στη δημοσιότητα η «Ε» την
περασμένη Δευτέρα.
Κινούμενοι από συναδελφική αλληλεγγύη ή από ιδεολογική συγγένεια, κάποιοι
αστυνομικοί παράγοντες, ορισμένοι δημοσιογράφοι και ελάχιστοι πολιτικοί άρχισαν
από την πρώτη μέρα να ψελλίζουν περί «φτιαχτού ντοκουμέντου».
Δεν τολμά βεβαίως κανείς να αμφισβητήσει ανοιχτά το ίδιο το γεγονός, ότι δηλαδή
έγινε αυτό το χουντικό γλέντι. Απλώς ψιθυρίζονται κάποια μισόλογα, που
καταλήγουν στις γνωστές ένοχες γενικεύσεις: «Είναι τυχαίο που βγήκε τώρα η
κασέτα;». «Γιατί βγήκε τρία χρόνια αργότερα;». Πίσω από τα ρητορικά ερωτήματα
δύσκολα κρύβεται το πραγματικό τους αίτημα: Η κασέτα δεν έπρεπε να βγει ούτε
τώρα ούτε ποτέ!
* Από μέρα σε μέρα, μάλιστα, οι ισχυρισμοί περί πλαστότητας διαφοροποιούνται για
να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. «Ανώνυμοι» αστυνομικοί εκμυστηρεύονται σε
φίλους δημοσιογράφους και τους παρασύρουν σε «αποκαλύψεις» που την επομένη
διαψεύδονται από τους ίδιους.
*Στο χορό και ο γνωστός ακροδεξιός βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ψωμιάδης, ο
οποίος πιστεύει «ότι είναι ένα ύποπτο βίντεο μοντάζ, κομμένο και ραμμένο στα
μέτρα εκείνων που θέλουν να δημιουργήσουν καταστάσεις». Οταν ρωτήθηκε πώς
κατάλαβε ότι πρόκειται περί μοντάζ, ο κ. Ψωμιάδης δήλωσε ότι «λείπει το κομμάτι
με τους Πασόκους». Δεν βρήκε, όμως τίποτα να πει στην ερώτηση του δημοσιογράφου,
αν έτσι αναγνωρίζει ότι όλοι όσοι διακρίνονται στην ταινία είναι δεξιοί.
*Χειρότερα από όλους εκτέθηκε ο Ιωάννης Ζιάκας, απόστρατος σήμερα, ο οποίος
συμμετείχε στο γλέντι με την ιδιότητα του διοικητή Ασφαλείας Θεσσαλονίκης.
Επανέλαβε κι αυτός τα περί μοντάζ, και επειδή δεν μπορούσε να αρνηθεί την
παρουσία του, ισχυρίστηκε ότι βρισκόταν μακριά από το χορό, όταν παίχτηκαν τα
τραγούδια του Παπαδόπουλου και ότι δεν πρόσεξε τα κασκέτα με το σύμβολο της
χούντας.
* Εφτασε μάλιστα στο σημείο να επιμένει πως δεν πήρε είδηση ότι ρίχνονταν
πυροβολισμοί. Βεβαίως στο βίντεο, αυτός που πυροβολεί χορεύει ακριβώς δίπλα από
τον απόστρατο, αλλά φαίνεται ότι το αρνί και η ρετσίνα είχαν θολώσει την όραση
του αξιωματικού.
* Εκεί που έδωσε ρέστα ο κ. Ζιάκας ήταν στην προσπάθεια να δικαιολογήσει την
παρωδία βάφτισης. Αφού πρώτα δήλωσε ότι ούτε αυτή η σκηνή υπέπεσε στην αντίληψή
του, έσπευσε να υπερθεματίσει στην πρώτη εκδοχή που προβλήθηκε από τους κύκλους
των χορευταράδων Εκαμιτών.
Το άλλο «σίριαλ»
Γύρισε όλα τα κανάλια για να εξηγήσει ότι υπάρχει «πατροπαράδοτο» έθιμο των
ειδικών δυνάμεων να «βαφτίζουν» τους νεοσύλλεκτους, και μάλιστα αυτό γίνεται για
την «αδελφοποίηση» των νέων με τους παλιούς. Με τη δήλωσή του αυτή στήριζε τις
καταθέσεις δύο εν ενεργεία συναδέλφων του, οι οποίοι κατονόμασαν κάποιον τρίτο
ως το πρόσωπο που βαφτίζεται.
* Γρήγορα, όμως, εγκαταλείφθηκε και η θεωρία του «νεοσύλλεκτου». Κάποιοι
κατάλαβαν ότι και το καψώνι είναι αδίκημα, και διαπίστωσαν ότι το σώμα του
ταλαίπωρου γυμνού «νεοφώτιστου», δεν αντιστοιχεί στα πρότυπα του γυμνασμένου
Εκαμίτη. Και το σημαντικότερο: ο Εκαμίτης που κατονομάστηκε, αρνήθηκε στην
κατάθεσή του ότι είναι αυτός.
* Ανακαλύφθηκε έτσι καινούριο βιολί. Οι ίδιοι που την Τρίτη περιγράφανε γλαφυρά
την «ιεροτελεστία μύησης» των Εκαμιτών, την Τετάρτη εμφανίστηκαν σίγουροι ότι ο
βαφτιζόμενος ήταν ένας βοσκός, φίλος των αστυνομικών, που συμμετείχε με τη
θέλησή του στο γλέντι.
* Θα είχαν γλιτώσει όλη αυτή την ταλαιπωρία, αν είχαν δώσει λίγο μεγαλύτερη
προσοχή στο βίντεο-ντοκουμέντο.
Οπως φαίνεται καθαρά στις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε, ο άγνωστος που υφίσταται
τη βίαιη «βάφτιση» δεν γνωρίζει να κάνει το σταυρό του. Ο Εκαμίτης τον βάζει με
το ζόρι να σταυροκοπηθεί, δείχνοντάς του πώς γίνεται. Κι αυτός, τον μιμείται,
όσο μπορεί. Μόνο που τον ακολουθεί σαν καθρέφτης, δηλαδή φέρνει το χέρι πρώτα
στο μέτωπο, μετά στο στήθος και κατόπιν στον αριστερό ώμο.
* Η αυτογελοιοποίηση των απολογητών του ακροδεξιού κυκλώματος δεν έχει τέλος.
Οταν κατάλαβαν ότι κάτι στραβό έχει και η θεωρία του βοσκού, βρήκαν τη νέα λύση:
από την Πέμπτη, στις πληροφορίες που διέρρεαν από το κύκλωμα, ο βοσκός είχε
πλέον γίνει Αλβανός...
Ο,τι μαγείρεμα και να γίνει, η υπόθεση δεν μπορεί πια να κουκουλωθεί. Η ουσία
της, δηλαδή η ύπαρξη ακροδεξιού κυκλώματος εν ενεργεία στις ΕΚΑΜ Θεσσαλονίκης,
έχει πλέον τεκμηριωθεί. Δεν τολμούν να το αμφισβητήσουν ούτε οι συνήθεις
προστάτες των εθνικιστικών και παραθρησκευτικών κύκλων της συμπρωτεύουσας. Και
αρκούνται να ψελλίζουν ως μόνο επιχείρημα ότι και ο Γιώργος Λιάνης χόρευε
«σκοπιανούς» χορούς. Ναι, βεβαίως. Και πού να δείτε πώς βασανίζουν τους μαύρους
στην Αμερική!
(Ελευθεροτυπία, 16/11/1997)