IOSPRESS
24/11/07
ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ πείραμα του 132ου Δημοτικού Σχολείου της Αθήνας (συγκρότημα της Γκράβας) η στήλη ασχολήθηκε προ μηνών
(23.06.2007). Σημειώναμε τότε ότι στο σχολείο αυτό, η πολυεθνική σύνθεση των μαθητών (130 αλλοδαποί σε σύνολο 190) δεν αντιμετωπίζεται ως «κακοτυχία» ή «πρόβλημα», αλλά προσεγγίζεται δημιουργικά ως πρόκληση για την επινόηση μιας εκπαιδευτικής πρακτικής που, με σεβασμό στην ατομικότητα και την κουλτούρα των παιδιών, φροντίζει για την αρμονική ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον. Τα μαθήματα μητρικής γλώσσας για τα αλλόγλωσσα παιδιά και τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας για τους μετανάστες γονείς συνιστούν δύο από τις σημαντικές πρωτοβουλίες των διδασκόντων του συγκεκριμένου σχολείου, οι οποίοι, εκτός των άλλων, είχαν να αντιμετωπίσουν και σοβαρά θεσμικά εμπόδια στην εν πολλοίς εθελοντική ενασχόλησή τους με τα προβλήματα των μαθητών τους και των γονιών τους.
ΔΑΣΚΑΛΟΙ, μαθητές και γονείς του συγκεκριμένου σχολείου διαμαρτύρονται σήμερα με τον πλέον έντονο τρόπο για την απομάκρυνση της διευθύντριάς του Στέλλας Πρωτονοταρίου, η οποία, παρά το αδιαμφισβήτητο επιστημονικό και παιδαγωγικό έργο της, βαθμολογήθηκε πολύ χαμηλά στην προφορική συνέντευξη, με αποτέλεσμα να μη συγκεντρώνει τα μόρια που απαιτούνται για την παραμονή στο σχολείο της. Πρόκειται για μια εξόφθαλμη περίπτωση χρήσης της συνέντευξης για να αλλοιωθεί η σειρά αξιολόγησης των υποψήφιων διευθυντών. Απομακρύνοντας τη Στέλλα Πρωτονοταρίου, ψυχή της δουλειάς που γίνεται στο 132ο Δημοτικό Σχολείο, κάποιοι επιδιώκουν προφανώς την ακύρωση μιας εκπαιδευτικής προσπάθειας που έχει ήδη αποδώσει σημαντικό έργο.
ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ διαμαρτυρίας έχουν ήδη εκδώσει ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου καθώς και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Ιδιαίτερη σημασία έχει, κατά τη γνώμη μας, η ανακοίνωση των μεταναστών γονέων που παρακολουθούν τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας. Στο κείμενό τους αυτό, οι γονείς εξηγούν ότι η κ. Πρωτονοταρίου έκανε τα παιδιά τους να πάψουν να νιώθουν ξένοι και ότι με τα μαθήματα ελληνικών βοήθησε τους γονείς να συνεννοούνται με τους δασκάλους. «Βοήθησε τα παιδιά μας να γνωριστούν καλύτερα με τα παιδιά των Ελλήνων και να μην έχουν μεταξύ τους προβλήματα. Βοήθησε δηλαδή στο να μην υπάρχει ρατσισμός», σημειώνουν. «Βοήθησε εμάς και τα παιδιά μας να αγαπήσουμε περισσότερο αυτή τη χώρα με όλα τα προβλήματα που έχουμε».
ΚΟΙΤΑ ποιος μιλάει: ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. Μάκης Βορίδης καταγγέλλει ότι το ΕΜΠ παραχώρησε αίθουσα για εκδήλωση «σε εχθρούς της Δημοκρατίας και του Κοινοβουλευτισμού», και ρωτά τον υπουργό Παιδείας αν «προτίθεται να λάβει μέτρα ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο αυτό». Ο ίδιος ο Βορίδης υπήρξε, ωστόσο, πρόεδρος της νεολαίας ΕΠΕΝ -του κόμματος του δικτάτορα Παπαδόπουλου...
17/11/07
Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΜΑΣ Π.Δ. διαμαρτύρεται για τον τρόπο
που αντιμετωπίστηκε από την εταιρεία Αττικό Μετρό η ένστασή του για ακύρωση του
προστίμου που του επιβλήθηκε στις 19.7.07, κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων. Ο
ίδιος υποστηρίζει ότι είχε κάνει ένα απλό λάθος, το οποίο θα μπορούσαν να το
διαπιστώσουν οι υπάλληλοι της εταιρείας. Επικοινωνήσαμε με το Αττικό Μετρό και
ζητήσαμε πληροφορίες για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται αυτές οι ενστάσεις των
πολιτών, για να λάβουμε την απάντηση ότι "πρέπει να υποβάλουμε γραπτό αίτημα" αν
θέλουμε πληροφορίες. Να λοιπόν που όταν πρόκειται για την εξυπηρέτηση των
πολιτών, ο ιδιωτικός τομέας θυμάται τα καλά του δημοσίου.
ΑΠΟ ΤΗ Νεολαία Ενάντια στο Ρατσισμό στην Ευρώπη μαθαίνουμε ότι ο Υπεύθυνος
Εκπαίδευσης ΙΔΕΚΕ (Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων) της περιφέρειας
Πειραιά κ. Ιωάννης Στάθης απευθύνθηκε στην οργάνωση για να καταγγείλει την
απελπιστική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με το πρόγραμμα «Εκμάθηση της
Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης σε εργαζόμενους μετανάστες», του οποίου τυγχάνει
υπεύθυνος. "Επί σειρά μηνών, έχοντας συγκεντρώσει 300 υποψηφίους
μετανάστες-μαθητές, αδυνατεί να βρει χώρο για τα μαθήματα, είτε γιατί δεν του
παραχωρούνται από τις σχολικές μονάδες της Α'βάθμιας και Β'βάθμιας εκπαίδευσης
είτε γιατί σκόπιμα αδρανεί ο κρατικός μηχανισμός".
"Θυμίζουμε ότι η συμμετοχή μεταναστών σε αυτό το πρόγραμμα, με βάση τον
τελευταίο νόμο του υπ. εσωτερικών (Ν.3386/2005), και η πιστοποίηση με εξετάσεις
των γνώσεων τους στην ελληνική γλώσσα και ιστορία, θεωρείται απαραίτητη για να
αναβαθμίσουν τις άδειες παραμονής τους σε μεγαλύτερης διάρκειας (5ετία, 10ετία,
αόριστη). Παρόλα αυτά, όπως καταγγέλλει ο κ. Στάθης, δύο χρόνια μετά την ψήφιση
του νόμου, δεν υπάρχουν ούτε καν αίθουσες, πόσο μάλλον όσα άλλα χρειάζονται".
"Στην ίδια επιστολή του ο κ. Στάθης εξηγεί πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν
καλύπτει λειτουργικά έξοδα αφού αυτές οι παροχές αποτελούν σαφή υποχρέωση του
κράτους (το ΙΔΕΚΕ υπάγεται στο υπ. Παιδείας). Σε όλες τις προσπάθειες του κ.
Στάθη να βρει αίθουσες σε σειρά σχολείων της περιοχής (Γενικό Λύκειο Καστέλλας,
Γυμνάσιο Καστέλλας, 2ο Γυμνάσιο Πειραιά, Πειραματικό Δημοτικό της Ραλλείου
Παιδαγωγικής Ακαδημίας), είτε επικοινωνώντας με υπεύθυνους εκπαιδευτικών θεμάτων
(όπως του δήμου Δραπετσώνας), είτε με Σχολικές Επιτροπές, το αποτέλεσμα ήταν
απογοητευτικό. Είτε απαιτούσαν πληρωμή λειτουργικών εξόδων (από ποιούς), είτε
αρνούνταν για λόγους όπως π.χ. κακή υγιεινή μεταναστών(!), προβλήματα ασφάλειας
για έλληνες μαθητές(!), είτε κάποιοι άλλοι διάλεγαν την πλήρη σιωπή!".
ΕΚΔΗΛΩΣΗ για την ανακύκλωση των σκουπιδιών και την "ανακύκλωση-απάτη" της
Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ) και το επικείμενο τοπικό
δημοψήφισμα οργανώνει η Πρωτοβουλία Κατοίκων Καισαριανής την Τετάρτη 21/11 (6
μμ) στο εκεί Δημαρχείο.
10/11/07
ΟΠΑΔΟΣ ΤΩΝ αστυνομικών επιχειρήσεων-επιδρομών
εμφανίζεται να είναι ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Κρήτης Αντώνιος Βιτωράκης.
Τη φορά αυτή οδήγησε τους 44 αστυνομικούς φρουρούς στο στόμα του λύκου, τον
οποίο λύκο είχε επισκεφτεί ο ίδιος την προηγούμενη μέρα για άγνωστο λόγο.
Συντεταγμένοι οι αστυνομικοί φρουροί κάτω από τις εντολές του, κατευθύνθηκαν στο
χωριό και έπεσαν στην ενέδρα με τα γνωστά αποτελέσματα. Αρκετά χρόνια πριν, στις
28.01.02 με εντολές και του κ. Βιτωράκη (από τη Δυτική Αττική αυτή τη φορά) με
επίσης συντεταγμένο τρόπο, οι αστυνομικοί επέλασαν σε καταυλισμό Ρομά στον
Ασπρόπυργο -χωρίς όμως προηγούμενη ενημέρωση- και βιοπράγησαν -σύμφωνα με πολλές
μαρτυρίες- κατά γυναικών Ρομά με αποτέλεσμα μία από αυτές να αιμορραγήσει και να
αποβάλει λίγες μέρες αργότερα στο νοσοκομείο «Ελενα».
ΔΙΑΤΑΧΘΗΚΕ προανάκριση με εντολή του εισαγγελέα Αθηνών, επικεφαλής της οποίας
τέθηκαν οι εμπλεκόμενοι στην αστυνομική επιδρομή. Ενώ τα θύματα είχαν ζητήσει να
εξαιρεθούν οι επικεφαλής διοικητές της Δ. Αττικής αλλά και του αστυνομικού
τμήματος Ασπρόπυργου από την προανάκριση, αυτό δεν έγινε σεβαστό, με αποτέλεσμα
η αστυνομική έρευνα που διαβιβάστηκε
να τα έχει βρει όλα σύννομα.
Οι μηνύτριες είχαν αφήσει όλα τα στοιχεία τους, αλλά δεν ...βρέθηκαν κατά την
αστυνομική έρευνα για να καταθέσουν. Ο δε επικεφαλής της προανάκρισης,
υποδιοικητής κ. Βιτωράκης, άμεσα εμπλεκόμενος στην επιδρομή του 2002, δήλωσε
μεταξύ άλλων ότι «είναι πάγια τακτική των τσιγγάνων να μιλούν για κακοποίηση για
να αποπροσανατολίζουν τις έρευνες».
Ο φάκελος έκλεισε με απόφαση του εισαγγελέα στις 3.07.04. Το θύμα προσέφυγε με
τη βοήθεια
του ΕΠΣΕ και του Κέντρου για τα Δικαιώματα των Ρομά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο,
όπου η υπόθεση εκκρεμεί και πρόκειται να εκδικαστεί.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΧΟΛΙΟ του συναδέλφου Γιώργου Τουτουδάκη για την υπόθεση των Ζωνιανών
βρήκαμε στην ιστοσελίδα του ραδιοφωνικού σταθμού 104,4 του Αγίου Νικολάου (www.104fm.gr):
«Ο μόνος τρόπος να πάψουν όλα αυτά είναι να σκύψει το κράτος με αγάπη και
αληθινό ενδιαφέρον πάνω από την περιοχή, για να δείξει σε όλους αυτούς τους
ξεχασμένους ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα σ' αυτή τη ζωή πέρα από τη
χασισοφυτεία, τα όπλα, η ζωοκλοπή και τα 4Χ4. Θα πρέπει όμως να οπλιστεί και με
απίστευτα αποθέματα υπομονής και να χωνέψει, επιτέλους, ότι ο τσαμπουκάς της
καταστολής δεν έχει αποτέλεσμα».
03/11/07
ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου ξανασκέφτηκαν το μέτρο της διαγραφής του συμφοιτητή τους (βλ. Ιός, 27.10.07) και στην επανάληψη της Γ.Σ. την Τρίτη 30.10 το αναίρεσαν. Οι απόψεις δεν τιμωρούνται ούτε ποινικοποιούνται. Αυτό το κατάλαβαν οι νέοι και έσπευσαν να το διορθώσουν, σε αντίθεση με τους «μεγάλους» που επιμένουν σε τιμωρίες ακόμα και σε φυλακίσεις, όπως η παρακάτω περίπτωση του θιγμένου τέως πρύτανη.
ΣΤΙΣ 8.11.07 εκδικάζεται η αγωγή του τ. πρύτανη
του ΔΠΘ κ. Α. Καραμπίνη κατά του φοιτητή Λ. Μπέτση και στις 13.11 η εκδίκαση των
μηνύσεων τόσο του πρύτανη όσο και του ιδιώτη κ. Χούτου (η εταιρεία του έχει
αναλάβει τη σίτιση των φοιτητών) κατά του ίδιου φοιτητή (Ιός,
3.12.06). 200.000 ευρώ και φυλάκιση ενός χρόνου ζητάει ο «παιδαγωγός» για
τον φοιτητή του. Αναιρώντας τη δική του δήλωση ότι θα αποσύρει την αγωγή, ο κ.
Καραμπίνης εκδικείται στο πρόσωπο του Λ.Μ. τις πολύμηνες κινητοποιήσεις των
φοιτητών υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των ΑΕΙ και των υπηρεσιών που προσέφερε το
ΕΙΝ (Εθνικό Ιδρυμα Νεότητας). Η πρακτική των ποινικοποιήσεων των απόψεων, των
ΕΔΕ σε βάρος φοιτητών, των διώξεων και των εκδικητικών παρεμβάσεων στο χώρο των
ΑΕΙ αποτελεί για κάποιους εκπαιδευτικούς τη μόνη επιλογή που διασφαλίζει το
κύρος τους. Το διασφαλίζει όμως; Η παλιά βίτσα του δασκάλου που ανεβοκατέβαινε
σε μαθητικά κεφάλια τώρα εκμοντερνίστηκε και έγινε μήνυση και αγωγή. Το
αποτέλεσμα όμως και τότε και τώρα δεν είναι ο σεβασμός, αλλά η απέχθεια.
ΠΕΣΑΝΕ ΟΛΟΙ να τον φάνε τον φουκαρά τον κ. Νίμιτς που είχε την ατυχή έμπνευση να
αποκαλέσει «σφαγέα» τον Μεγαλέξανδρο, προκαλώντας την μήνιν των Μακεδόνων και
από τις δύο πλευρές των συνόρων. Αλλά ο Αμερικανός μεσολαβητής θα γλίτωνε; Εδώ
ακόμα και τον ...Θεό είμαστε πρόθυμοι να λογοκρίνουμε αν πει κάτι παρόμοιο.
Συνέβη πράγματι πριν από 15 χρόνια, την περίοδο της έντασης του Μακεδονικού.
Οπως κατάγγειλε ο φιλόλογος Φάνης Κακριδής σε επιφυλλίδα του στο «Βήμα»
(8.11.92), στο σχολικό βιβλίο «Η ελληνική γλώσσα μέσα από αρχαία, βυζαντινά και
λόγια κείμενα», όπου περιλαμβανόταν απόσπασμα της Παλαιάς Διαθήκης για τον
Μεγαλέξανδρο (Α' Μακκαβαίων), αφαιρέθηκε η φράση ότι ο Μακεδόνας στρατηλάτης «έσφαξεν
βασιλείς». Το σχόλιο του καθηγητή Κακριδή ήταν ότι «το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
έβαλε γερό χέρι στο κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης με φανερό σκοπό να εξαγνίσει
τον Μεγαλέξανδρο, απαλλάσσοντάς τον από κάθε υπεροψία και αγριότητα».