ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΣΤΟΝ "ΙΟ" ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

 

Επιστολές του Μητροπολίτη Δημητριάδος, του Ισίδωρου Κούβελου και του εκπροσώπου της Golfing
 

Διάλογοι για την επένδυση στις Νηές

 

Τρεις επιστολές-απαντήσεις έφτασαν στα γραφεία της «Κ.Ε.» με αφορμή το δημοσίευμα του «Ιού» της περασμένης Κυριακής που αναφέρεται στην τουριστική επένδυση στις Νηές Μαγνησίας, όπου προβλέπεται και η διεξαγωγή των Μεσογειακών του 2013:
 

* Ο μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος εστιάζει την παρέμβασή του στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των συγκεκριμένων εκτάσεων, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι «είναι αδιαμφισβήτητοι οι τίτλοι της Εκκλησίας».

* Ο κ. Ισίδωρος Κούβελος, πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας και γενικός γραμματέας της Διεθνούς Επιτροπής Μεσογειακών Αγώνων, αναφέρεται -μεταξύ άλλων- στο χρονικό αφενός της επένδυσης και αφετέρου της διεκδίκησης των Αγώνων από τον Βόλο και τη Λάρισα, τονίζοντας ότι: «Η επενδυτική δραστηριότητα ήταν προγενέστερη της ανάληψης από εμένα της προεδρίας της Επιτροπής Διεκδίκησης, πολύ πριν οι δύο θεσσαλικές πόλεις υποβάλουν υποψηφιότητα».

* Τέλος, από την πλευρά της εταιρείας Golfing Developments τονίζεται ότι «οποτεδήποτε αμφισβητήθηκε δικαστικά η κυριότητα οποιουδήποτε τμήματος του ακινήτου, κάθε σχετική αίτηση απορρίφθηκε αμετάκλητα».


«Η αλήθεια για το ιδιοκτησιακό»

Ο μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος μάς έστειλε επιστολή στην οποία αναφέρεται στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των ακινήτων που έχει πουλήσει ή νοικιάσει η Εκκλησία στην εταιρεία Golfing Developments. Γράφει μεταξύ άλλων:

«Την Κυριακή 12/7/2009 διαβάσαμε με έκπληξη στην έγκριτη εφημερίδα σας, και συγκεκριμένα στη στήλη που φέρει τον τίτλο «Ιός», δηλώσεις του δικηγόρου κ. Λωρίτη, σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης στις Νηές Μαγνησίας, την οποία η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος εκποίησε ή εκμίσθωσε προς την εταιρεία Golfing Developments.

Επειδή η ανωτέρω έκταση ανήκει στην αδιαφιλονίκητη κυριότητα της Τοπικής Εκκλησίας από απομνημονεύτων ετών, χωρίς ποτέ να εγερθεί θέμα από οποιονδήποτε, παρακαλούμε να φιλοξενήσετε και τις θέσεις μας αυτές, για τη σφαιρική ενημέρωση των αναγνωστών σας, όπως άλλωστε επιβάλλουν και οι δημοκρατικοί κανόνες, τους οποίους γνωρίζουμε ότι η εφημερίδα σας υπηρετεί.

1. Κατ' αρχάς θεωρούμε ότι το ιδιοκτησιακό θέμα ανακινήθηκε ξαφνικά για να εξυπηρετηθούν πολιτικές σκοπιμότητες, καθώς δυστυχώς το θέμα της επένδυσης έτυχε πολιτικής εκμετάλλευσης, ενώ θα έπρεπε να συμβεί ακριβώς το αντίθετο. Πολύ ατυχέστερα, το θέμα επιχειρήθηκε να συνδεθεί με την υπόθεση του Βατοπεδίου, με την οποία δεν παρουσιάζει καμία ομοιότητα, καθώς στην περίπτωσή μας η Εκκλησία όχι μόνο δεν έλαβε τίποτε από το Δημόσιο, αλλά, αντίθετα, διέθεσε μεγάλο μέρος της περιουσίας της για την αποκατάσταση των ακτημόνων.

2. Επίσης, η τοπική Εκκλησία προχώρησε στην εκποίηση ή εκμίσθωση της ανωτέρω εκτάσεως, επειδή η ενοικίασή της σε τοπικούς αγρότες τα προηγούμενα χρόνια απέφερε πενιχρά εισοδήματα, ενώ οι ανάγκες του φιλανθρωπικού έργου της Εκκλησίας είναι μεγάλες. Σχεδιάζεται δε με τα χρήματα που θα εισπραχθούν να χρηματοδοτηθεί η ανέγερση μεγάλου κέντρου κλειστής νοσηλείας χρονίως πασχόντων στην περιοχή του Αλμυρού Μαγνησίας.

3. Στα τέλη του έτους 2003, σε χρόνο που δεν ήταν σε κανέναν γνωστό ότι ο Βόλος θα διοργάνωνε τους Μεσογειακούς Αγώνες, η Μητρόπολη προκήρυξε δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκποίηση ή εκμίσθωση εκκλησιαστικών εκτάσεων στη θέση Νηές Σούρπης Μαγνησίας, με σκοπό τη δημιουργία γηπέδου γκολφ και υποστηρικτικών αυτού εγκαταστάσεων.
Ο όρος αυτός τέθηκε γιατί κρίθηκε ότι πρόκειται για την πλέον φιλική προς το περιβάλλον επένδυση.

4. Στο διαγωνισμό που έγινε ενδιαφέρον επέδειξε μόνο η εταιρεία Golfing Developments και τελικά έπειτα από διαπραγματεύσεις το τίμημα για τις εκτάσεις που πωλήθηκαν καθορίστηκε στο ποσό των 27.300 ευρώ ανά στρέμμα, ενώ το μίσθωμα για τις εκτάσεις που εκμισθώθηκαν καθορίστηκε στο ποσό των 200 ευρώ ανά στρέμμα για τις γεωργικές εκτάσεις και στο ποσό των 8 ευρώ ανά στρέμμα για τις δασικές εκτάσεις.

Εννοείται, βέβαια, ότι οι εκτάσεις που πωλήθηκαν είχαν χαρακτηριστεί ως γεωργικές με αμετάκλητη απόφαση του Δασαρχείου, όπως ο νόμος απαιτεί. Το σύνολο των εκτάσεων που είτε πωλήθηκαν είτε εκμισθώθηκαν ανέρχεται σε 2.940 στρέμματα.

5. Η εκκλησιαστική αυτή έκταση ανήκει με αδιαμφισβήτητους τίτλους στην Εκκλησία, όπως καλά γνωρίζουν όλοι οι κάτοικοι της περιοχής. Πιστεύουμε ότι οποιονδήποτε κάτοικο της περιοχής και αν ρωτήσετε θα σας υποδείξει την εκκλησιαστική ιδιοκτήσια. Η έκταση αυτή από το έτος 1933 που υπάρχουν στοιχεία, είτε καλλιεργείται είτε ενοικιάζεται ανελλιπώς σε αγρότες της περιοχής, που εισέπρατταν ανεμπόδιστα τις σχετικές επιδοτήσεις από το Δημόσιο, χωρίς ποτέ αυτό να προβάλλει δικαιώματα.

* Η έκταση αυτή αγοράστηκε από την Εκκλησία το έτος 1794 από τους χριστιανούς κατοίκους της Σούρπης και εκδόθηκε ο σχετικός τίτλος ιδιοκτησίας από το τότε αρμόδιο μουσουλμανικό Ιεροδικείο. Το γεγονός ότι ο τίτλος συντάχθηκε επί Τουρκοκρατίας δεν είναι ούτε περίεργο ούτε ύποπτο γεγονός, όπως ο τίτλος του δημοσιεύματος υπαινίσσεται, διότι η Θεσσαλία απελευθερώθηκε από τους Τούρκους το έτος 1881 και επομένως, αν ανατρέξουμε στους παρελθόντες τίτλους ιδιοκτησίας όλων των Θεσσαλών, θα φτάσουμε σίγουρα για όλους στην εποχή της Τουρκοκρατίας.

* Μεταγενέστερα, το ελληνικό κράτος αναγνώρισε ρητά την ιδιοκτησία της Εκκλησίας με προεδρικό διάταγμα της 2-9-1933 (διαχωρισμού της μοναστηριακής περιουσίας σε ρευστοποιητέα και διατηρητέα), το οποίο, σύμφωνα με την πάγια νομολογία των δικαστηρίων, αποτελεί αναμφισβήτητο εκ του νόμου τίτλο ιδιοκτησίας για την περιουσία των Μονών (βλ. αντί άλλων Πολ. Πρ. Πειρ. 26/2002 ΝοΒ 2002, 721). Κατά το πρεδρικό αυτό διάταγμα, η εκκλησιαστική έκταση ανερχόταν σε: 700 στρέμματα ελαιώνες, 100 στρέμματα αγρούς, 1 στρέμμα αμπέλι, τρία στρέμματα οικία-μετόχιο μετά προαυλίου, 10.000 στρέμματα βοσκότοποι, 7.199 στρέμματα δασότοποι (συνολικά 18.003 στρέμματα).

* Το έτος 1952 υπεγράφη σύμβαση μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας δυνάμει, της οποίας η Εκκλησία μεταβίβασε μεγάλο μέρος της περιουσίας της στο κράτος για την αποκατάσταση των ακτημόνων. Η σύμβαση αυτή αποτελεί τίτλο ιδιοκτησίας εκ του νόμου για την περιουσία που παρέμεινε στην Εκκλησία (βλ. αντί άλλων Πολ. Πρ. Τρικ 1/2002 Αρμ. 2002, 1319).

* Σε εκτέλεση της συμβάσεως αυτής αρχικώς καταρτίστηκε το έτος 1954 κτηματολογικός πίνακας αποτύπωσης της ιδιοκτησίας της Εκκλησίας στις Νηές (να προσεχθεί ιδιαίτερα η λέξη αποτύπωση την οποία φέρει ο κτηματολογικός αυτός πίνακας) και ακολούθως το έτος 1958 συντάχθηκε από το 86ο συνεργείο του υπουργείου Γεωργίας τοπογραφικό διάγραμμα με βάση το οποίο καταρτίστηκε στις 10/3/1959 κτηματολογικός πίνακας διανομής (να προσεχθεί ιδιαίτερα η λέξη διανομή) στον οποίο περιγράφονται αναλυτικά οι εκτάσεις που παραχωρήθηκαν στο Δημόσιο και εκείνες που παρέμειναν στην Εκκλησία.

* Τώρα, όμως, η ιδιοκτησία της Εκκλησίας βρίσκεται να έχει έκταση συνολικά 13.426,5 στρέμματα, πράγμα που δίνει σήμερα το δικαίωμα στην Εκκλησία να αναζητήσει ποια είναι η τύχη της διαφοράς μεταξύ των 18.003 στρεμμάτων που καταμετρήθηκαν ως εκκλησιαστική έκταση το έτος 1933 και των 13.426,5 στρεμμάτων που καταμετρήθηκαν το έτος 1958. Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά της τάξεως των 4.576,5 στρεμμάτων, που ανήκει στην Εκκλησία αλλά δεν χαρτογραφήθηκε το έτος 1958.

* Στις 9-7-1958 συνεδρίασε η επιτροπή διανομής της εκκλησιαστικής εκτάσεως και διένειμε αυτή, όπως αναφέρεται στον οικείο κτηματολογικό πίνακα, ενώ ο μεν πρόεδρος των κτηνοτρόφων παρέλαβε την έκταση που παραχωρήθηκε στο Δημόσιο για κτηνοτροφική αποκατάσταση, ο δε δασολόγος του ΟΔΕΠ Χρήστος Τσούλος παρέλαβε την έκταση που παρέμεινε στην Εκκλησία.
Σύμφωνα με τον κτηματολογικό αυτό πίνακα, η εκκλησιαστική έκταση ανέρχεται συνολικά σε περίπου 2.797 στρέμματα και αυτά είναι σαφώς οριοθετημένα σε σχέση με την παραχωρηθείσα στο Δημόσιο έκταση με βάση αναμφισβήτητα όρια, καθώς μάλιστα υπάρχουν και βεβαιώσεις, τόσο του δασοφύλακα του Δημοσίου όσο και του προέδρου του Συλλόγου Κτηνοτρόφων, ότι παρέλαβαν τις εκτάσεις που το συνεργείο του υπουργείου Γεωργίας το έτος 1959 καθόρισε ότι θα περιέλθουν στο Δημόσιο.

* Τη διανομή αυτή αναγνώρισε πρόσφατα το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο σε απάντηση ερώτησης βουλευτών του Κομμουνιστικού Κόμματος με τον αριθμό πρωτ. 1039077/13-4-2009 έγγραφό του επισημαίνει ότι η έκταση του Δημοσίου στην περιοχή απεικονίζεται στο τοπογραφικό διάγραμμα του υπουργείου Γεωργίας του έτους 1958 και στον από Μαρτίου 1959 κτηματολογικό πίνακα.

Με βάση τα παραπάνω, επισημαίνεται ότι, πρώτον, το Δημόσιο δεν παραχώρησε τίποτε στην Εκκλησία, αλλά αντίθετα η Εκκλησία είναι εκείνη που παραχώρησε μεγάλο τμήμα της ιδιοκτησίας της στο Δημόσιο και, δεύτερον, δεν τίθεται θέμα καταπάτησης διότι, οι γειτονικές εκτάσεις του Δημοσίου είναι οριοθετημένες από το 1958 με βάση το τοπογραφικό του υπουργείου Γεωργίας και θεωρημένο από το ίδιο υπουργείο κτηματολογικό πίνακα.

* Το έτος 1980, η Μονή Ξενιάς, ιδιοκτήτρια της ανωτέρω εκτάσεως, μεταβίβασε με συμβολαιογραφικό έγγραφο το γεωργικό τμήμα της ιδιοκτησίας της, ανερχόμενο σε 1.358 στρέμματα προς τη Μητρόπολη Δημητριάδος. Το συμβόλαιο αυτό έχει αναγνωριστεί ως απολύτως έγκυρο με το με αριθμό 2155/13-2-2009 έγγραφο του τμήματος Πολιτικής Γης και Αναδασμού της Νομαρχίας Μαγνησίας καθως και με το με αριθμό 136762/3-2-2009 έγγραφο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ενώ επιπλέον έχει κριθεί πως για τη μεταβίβαση των εκκλησιαστικών ελαιώνων, όπως στην περίπτωσή μας, δεν απαιτείται άδεια του νομάρχη (βλ. αντί άλλων Εφ.Αθ. 2393/1988 ΝοΒ 36, 758).

* Επομένως, η γεωργική έκταση που είχε μεταβιβαστεί προς τη Μητρόπολη Δημητριάδος δεν καταλαμβάνεται από τη σύμβαση μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας του έτους 1988, καθώς αυτή αφορά τη μοναστηριακή περιουσία.

* Ενώ λοιπόν για τη γεωργική έκταση που εκποιήθηκε προς την παραπάνω εταιρεία δεν απομένει καμία αμφιβολία, τίθεται το ερώτημα μήπως η δασική και χορτολιβαδική έκταση που παρέμεινε στην ιδιοκτησία της Μονής Ξενιάς και εκμισθώθηκε προς την παραπάνω εταιρεία καταλαμβάνεται από τη σύμβαση μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας του έτους 1988 και επομένως μεταβιβάστηκε στο ελληνικό Δημόσιο.

Επί του θέματος αυτού είναι πάγια η νομολογία των δικαστηρίων πως η παραχώρηση της δασικής και αγροτολιβαδικής περιουσίας των Μονών προς το Δημόσιο συντελείται αφού γίνει από την αρμόδια επιτροπή ο διαχωρισμός και η οριοθέτηση των κτημάτων που παραχωρούνται στο Δημόσιο η παρακρατούνται από τις Μονές. Μέχρι να γίνει αυτό (που στην περίπτωσή μας δεν έχει γίνει) οι ιερές μονές διατηρούν την κυριότητά τους επί των εκτάσεων αυτών [βλ. αντί άλλων ΕφΑθ 4170/2001 ΕλλΔνη 42ν (2001), 1371].
* Τέλος, τίθεται το ερώτημα μήπως η ανωτέρω δασική και χορτολιβαδική έκταση ανήκει εκ του νόμου στο Δημόσιο, λόγω του δασικού της χαρακτήρα.

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι ότι η νομοθεσία μας αναγνωρίζει την ύπαρξη ιδιωτικών δασών, τα οποία διαχειρίζεται ο ιδιοκτήτης τους με άδεια του οικείου δασαρχείου.

Στην περίπτωσή μας η δασική έκταση που ανήκει στην Εκκλησία και εκμισθώθηκε προς την παραπάνω εταιρεία, έχει αναγνωριστεί αναμφισβήτητα ως εκκλησιαστική ιδιοκτησία με το προεδρικό διάταγμα του 1933 και με τη διανομή του έτους 1958 που έγινε σε εκτέλεση της συμβάσεως Εκκλησίας και Πολιτείας του έτους 1952, ενώ και στους δασικούς χάρτες που τηρούνται στο δασαρχείο Αλμυρού, αναφέρεται ως εκκλησιαστική ιδιοκτησία. Και μπορεί μεν να απαγορεύεται η μεταβίβαση δασικών εκτάσεων, ωστόσο δεν εμποδίζεται η εκμίσθωσή τους από τον ιδιοκτήτη προς τρίτο και είναι άλλο το ζήτημα αν για την οποιαδήποτε επέμβαση στην έκταση αυτή απαιτείται άδεια του δασαρχείου.

**Οταν ο διαγωνισμός διεξήχθη στα τέλη του έτους 2003, δεν ήταν γνωστό ότι ο Βόλος και η Λάρισα θα διεκδικούσαν τους Μεσογειακούς Αγώνες του έτους 2013.

Ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε τον Μάρτιο του έτους 2004 στην εταιρεία Golfing Developments. Μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού συντάχθηκε λεπτομερές τοπογραφικό διάγραμμα, με το οποίο οι συντάκτες του τοπογράφοι μηχανικοί εφήρμοσαν στο έδαφος το κτηματολογικό διάγραμμα του υπουργείου Γεωργίας του έτους 1958. Το τοπογραφικό αυτό κατατέθηκε σε όλες τις εμπλεκόμενες δημόσιες υπηρεσίες (δασαρχείο, ΚΑΣ, Εφορείες Αρχαιοτήτων, Νομαρχία Μαγνησίας κ.λπ.) και εξασφαλίστηκαν οι βεβαιώσεις και οι άδειες που απαιτούνται για την κατάρτιση των συμβολαίων και καμία υπηρεσία δεν διατύπωσε επιφύλαξη ή ένσταση ή ισχυρισμό ότι στο τοπογραφικό έχει συμπεριληφθεί έκταση του Δημοσίου, πράγμα που θα ήταν, σύμφωνα με το παραπάνω, πολύ εύκολα διαπιστώσιμο.

Αφού συγκεντρώθηκαν, λοιπόν, όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, υπεγράφησαν τα συμβόλαια στο διάστημα από τον Ιούλιο του έτους 2006 μέχρι και τον Ιανουάριο του έτους 2007.

**Τέλος, όπως είναι λογικό, η Μητρόπολη ούτε γνωρίζει ούτε έχει λόγο να γνωρίζει τα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας και τα πρόσωπα που κάθε στιγμή είναι μέτοχοι της εταιρείας. Τη Μητρόπολη εκείνο που την ενδιαφέρει είναι να εξασφαλίσει πόρους για να χρηματοδοτήσει το πλούσιο φιλανθρωπικό της έργο.


«Στοχοποιούνται διαφανείς επενδύσεις»

Ο κ. Χάρης Οικονομόπουλος, δικηγόρος, μας έστειλε την παρακάτω επιστολή για λογαριασμό της Golfing Developments Α.Ε. όπου μεταξύ άλλων σημειώνει:

Αναφερόμαστε στην αναφορά της εφημερίδας σας στο φύλλο της 12ης Ιουλίου με τίτλο «Σε νέο Βατοπέδι παραπέμπουν αγοραπωλησίες στον Βόλο για τους Μεσογειακούς Αγώνες...». Τόσο ο τίτλος όσο και το τρισέλιδο περιεχόμενο των αναφορών του «Ιού», όσον αφορά τουλάχιστον την Golfing Developments Α.Ε. και τον όμιλο εταιρειών Dolphin Capital Investors, είναι μονομερή και συκοφαντικά.

Συνοπτικά, για την ενημέρωση των αναγνωστών σας, σημειώνουμε τα ακόλουθα:

* Οι σχετικές επιχειρηματικές κινήσεις στις οποίες αναφέρεστε ολοκληρώθηκαν βάσει των προβλεπόμενων εκ του νόμου μακροχρόνιων διαδικασιών, ύστερα από διαγωνισμό που διενεργήθηκε το 2003 και το αποτέλεσμα του οποίου εγκρίθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

* Τα πωληθέντα και μισθωμένα από την εταιρεία ακίνητα στην περιολχή Νηές του νομού Μαγνησίας όχι απλώς προκύπτουν από τους σχετικούς ελέγχους στο Υποθηκοφυλακείο Σούρπης, αλλά και το σύνολο των σχετικών τίτλων κτήσεως ως ιδιοκτησίες της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος και/ή Ιεράς Μονής Ξενιάς και/ή της Εκκλησίας της Ελλάδος.

* Οποτεδήποτε αμφισβητήθηκε δικαστικά η κυριότητα οιουδήποτε τμήματός τους και κάθε σχετική αίτηση απορρίφθηιε αμετάκλητα. Δεν έχει δε περιέλθει σε γνώση μας οιαδήποτε εκκρεμής επιδικία σχετικά με την κυριότητα των ανωτέρω ακινήτων από το Δημόσιο ή οιονδήποτε τρίτο.

* Οι μόνοι που φέρονται να υποστηρίζουν την ύπαρξη «ιδιοκτησιακού» ζητήματος και «δικαιωμάτων του Δημοσίου» για τα παραπάνω ακίνητα είναι, διά του τύπου και μόνο, οι εκπρόσωποι και ο δικηγόρος ενός σωματείου το οποίο συστήθηκε τον Ιανουάριο του 2005, χωρίς άλλη γνωστή σε εμάς δραστηριότητα, καθώς και όσοι ανέλεγκτα αναπαράγουν όσα αυτοί ισχυρίζονται. Είναι τουλάχιστον λυπηρό να θυσιάζεται η επιχειρηματικότητα στο βωμό του πολιτικού συμφέροντος και να στοχοποιούνται διαφανείς επενδύσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται με ίδια εισαγόμενα κεφάλαια και οι οποίες δημιουργούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας και σημαντικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.


«Χρειάζονταν μαντικές ικανότητες»

Ο κ. Ισίδωρος Κούβελος, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Επιτροπής Μεσογειακών Αγώνων, πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας και μέλος της ΕΟΕ, γράφει για την υπόθεση της επένδυσης στις Νηές Μαγνησίας μεταξύ άλλων:

«Κύριοι, Στο υπ. αριθμ. 1.640/12-7-09 φύλλο της εφημερίδας σας με τον τίτλο «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» καταχωρήθηκε ρεπορτάζ στις σελίδες 41, 42 και 43 και στη στήλη «Ιός της Κυριακής», της οποίας συντάχτες φέρονται οι δημοσιογράφοι Τάσος Κωστόπουλος, Δημήτρης Τρίμης, Αντα Ψαρρά, Δημήτρης Ψαρράς και το οποίο αναφέρεται στους Μεσογειακούς Αγώνες που θα διεξαχθούν στην πόλη του Βόλου και της Λάρισας το έτος 2013.

Στο ρεπορτάζ αυτό υπάρχουν αναφορές στο πρόσωπό μου με την επίκληση ψευδών πραγματικών περιστατικών και με πλήρη διαστρέβλωση της αλήθειας γύρω από την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας «Golfing Developments Μελετητική Κατασκευαστική Ανώνυμη Εταιρεία», η οποία επιχειρείται δολίως και σκοπίμως να συνδεθεί με την ανάληψη από εμένα της προεδρίας διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων και την μετέπειτα ανάδειξη των ως άνω πόλεων ως διοργανωτριών των αγώνων αυτών.

Ειδικότερα, είναι παντελώς ψευδής και κακόβουλη η όποια συσχέτιση μιας ιδιωτικής επενδυτικής δραστηριότητας στην περιοχή Νηές του Βόλου με το δικό μου όνομα και πολύ περισσότερο με την ανάληψη από εμένα της προεδρίας της Επιτροπής Διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων, λαμβανομένου υπόψη ότι η επενδυτική αυτή δραστηριότητα ήταν προγενέστερη της ανάληψης από εμένα της προεδρίας της Επιτροπής Διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων και πολύ πριν η πόλη του Βόλου και της Λάρισας υποβάλλουν φάκελο υποψηφιότητας για τη διεκδίκηση των αγώνων αυτών.

Περαιτέρω, οι συντάκτες του ως άνω δημοσιεύματος όφειλαν με βάση τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας πριν προβούν στην καταχώριση του ως άνω δημοσιεύματος, το οποίο αναφέρεται στο πρόσωπό μου αλλά και σε άλλα σημαντικά πρόσωπα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής του τόπου, να ελέγξουν και να εξετάσουν, πως έχει το θέμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ως άνω εταιρείας στην περιοχή Νήες του Βόλου και κυρίως να απευθυνθούν στους αρμόδιους για τη σύνταξη του φακέλου διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων, ώστε να πληροφορηθούν επακριβώς πώς επελέγη η περιοχή αυτή για τη δημιουργία γηπέδων γκολφ για τη διεξαγωγή των αγώνων και αν υπάρχει η παραμικρή σύνδεση αυτής με την επιχειρηματική δραστηριότητα της ως άνω εταιρείας.

Μετά ταύτα, προς ενημέρωσή σας και με σκοπό την αποκατάσταση της αλήθειας διά της καταχώρισης της παρούσης στην εφημερίδα σας (πράγμα το οποίο και ζητώ), αναφέρονται περιληπτικά τα κατωτέρω που ανατρέπουν στο σύνολό τους τα όσα περιλαμβάνονται στο εν λόγω ρεπορτάζ και επιπλέον καταδεικνύουν το δόλο και τη σκοπιμότητα των συντακτών αυτού, προκειμένου να θιγεί η τιμή και η υπόληψή μου ως δημοσίου προσώπου. Ειδικότερα:

* Περί το έτος 2003 δύο επιχειρηματικοί όμιλοι, ο «Ομιλος Παρασκευαΐδη» και η «Golfing Developing SA» ξεκίνησαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα στην περιοχή του Βόλου και συγκεκριμένα ο πρώτος εξ αυτών στην περιοχή του «Σωρού» ο δε δεύτερος στη θέση «Νηές» με στόχο την ίδρυση μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων που θα περιλάμβαναν εγκαταστάσεις γκολφ και αποκλειστικό σκοπό την εκμετάλλευσή τους για την εν γένει προαγωγή οικονομικών και επιχειρηματικών συμφερόντων τους.

* Συγκεκριμένα, η «Golfing Developing SA» αγόρασε με πλειοδοτικό διαγωνισμό τον Δεκέμβριο του 2003 από την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος την έκταση στην οποία περιλαμβανόταν και η περιοχή Νήες του δήμου Σούρπης λόγω του ότι ανακηρύχθηκε πλειοδότης και κατακυρώθηκε σε αυτήν ο διαγωνισμός. Στη συνέχεια υπογράφηκε ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ Ιεράς Μητρόπολης και της εν λόγω εταιρείας σε υλοποίηση της ως άνω κατακύρωσης του διαγωνισμού.

* Ηδη από το έτος 2004 είχαν ξεκινήσει οι συζητήσεις για τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της πλειοδότριας εταιρείας «Golfing Developing SA» σε άλλους ιδιώτες επιχειρηματίες, ενδιαφερόμενους να επενδύσουν στη δημιουργία μεγάλης τουριστικής μονάδας. Το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της ως άνω εταιρείας μεταβιβάστηκε σε θυγατρική του ομίλου εταιρειών της Dolphin Capital Investors LTD, και η μεταβίβαση αυτή ολοκληρώθηκε μεταξύ φθινοπώρου του 2005 και Ιουλίου του 2006.

* Οπως ευκόλως συνάγεται από τα παραπάνω, όταν ολοκληρώθηκε ουσιαστικά και τυπικά η μεταβίβαση της υπό συζήτηση περιοχής στους σημερινούς κυρίους καμία σκέψη δεν υπήρχε από τον Δήμο Βόλου για την διεκδίκηση των Μεσογειακών Αγώνων.

Στόχος των δύο αυτών επιχειρηματικών μονάδων ήταν η προσέλκυση τουριστών υψηλού οικονομικού επιπέδου με τη συνεργασία μεγάλων πρακτορείων του εξωτερικού από Αμερική, Ασία και Ευρώπη, δεδομένου ότι η περιοχή αυτή της Θεσσαλίας προσέφερε πλούσιο τουριστικό ενδιαφέρον και μακρό χρονικό διάστημα εκμετάλλευσης.

* Την εποχή, δηλαδή, που γίνονται όλες οι ενέργειες για τη δημιουργία τουριστικής μονάδας ουδεμία σκέψη υπήρχε από τους δήμους Βόλου και Λάρισας για τη διεκδίκηση των Αγώνων του 2013 αφού μάλιστα μέχρι το τέλος του 2003 η Ελλάδα διεκδικούσε τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2009 για λογαριασμό της Πάτρας, μια διεκδίκηση που χάθηκε τελικά στις λεπτομέρειες.

* Τούτο έχει σημασία γιατί μέχρι το 2006, και ενώ οι πιο πάνω τουριστικές επιχειρήσεις συνέχιζαν τις διαδικασίες εγκατάστασής τους, ουδεμία σκέψη υπήρχε διεκδίκησης της αθλητικής αυτής διοργάνωσης στην ευρύτερη περιοχή Μαγνησίας και Θεσσαλίας.

* Το έτος 2002, τίθεται πρώτη φορά θέμα υποψηφιότητας της Ελλάδας για την ανάληψη της διοργάνωσης των Μεσογειακών Αγώνων του 2009.

Η μόνη πόλη που επέδειξε ενδιαφέρον ήταν η Πάτρα, η οποία εμφανίζεται ως υποψήφια, από πλευράς Ελλάδος, στη Διεθνή Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων με πολλές πιθανότητες να κερδίσει τη μάχη της διεκδίκησης.

Αντίπαλες πόλεις ήσαν η Ριέκα της Κροατίας (που υπέβαλε υποψηφιότητα για τρίτη συνεχή φορά) και η ιταλική Πεσκάρα, η οποία και τελικώς προκρίθηκε στον τελευταίο γύρο της ψηφοφορίας έναντι της Πάτρας με διαφορά τριών μόλις ψήφων.

* Μέχρι τον Μάρτιο του 2006 δεν εκδηλώνεται από τη χώρα μας κανένα ενδιαφέρον για επανάληψη της διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων, του 2013 αυτή τη φορά. Τον Μάρτιο του 2006, και μετά από την τεράστια οργανωτική επιτυχία των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, εκδηλώνεται μεγάλο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή της χώρας μας στη διεκδίκηση των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 και υποβάλλουν υποψηφιότητα η Πάτρα από τη μία πλευρά, που ήθελε να επαναλάβει το εγχείρημα του 2003, και ο Βόλος με τη Λάρισα μαζί από την άλλη πλευρά, μετά από κοινή απόφαση των δημοτικών συμβουλίων τους.

* Τον Ιούνιο του 2006, μετά από ψηφοφορία στην Ολομέλεια της ΕΟΕ ο Φάκελος Υποψηφιότητας των δύο πόλεων (Βόλου-Λάρισας) προκρίθηκε με ψήφους 16-10, έναντι της υποψηφιότητας της Πάτρας, αναθέτοντας στις δύο πόλεις την υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση της διοργάνωσης των Μεσογειακών Αγώνων το 2013. Μετά από αυτό, ο πλήρης φάκελος υποψηφιότητας των δύο πόλεων, με όλα τα στοιχεία, εστάλη από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή στη Διεθνή Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων, όπου έχουν καταθέσει επίσης υποψηφιότητα δύο άλλες πόλεις, η Μερσίνα της Τουρκίας και η Ριέκα της Κροατίας, η οποία θεωρείται και φαβορί αφού υποβάλλει για τέταρτη συνεχή φορά υποψηφιότητα.

* Κατά τη διάρκεια όλου αυτού του χρονικού διαστήματος, από το 2003 μέχρι το 2006, οι πιο πάνω επιχειρηματικοί όμιλοι συνέχιζαν τις διαδικασίες υλοποίησης του σχεδιασμού τους για την κατασκευή των μεγάλων τουριστικών μονάδων, χωρίς καν να γνωρίζουν ότι οι πόλεις του Βόλου και της Λάρισας θα υπέβαλαν υποψηφιότητα για τους Μεσογειακούς Αγώνες.

* Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους (16/11/06), όταν η αρμόδια Επιτροπή είχε συντάξει και ολοκληρώσει το σχετικό φάκελο που περιλάμβανε μεταξύ άλλων και τους χώρους που θα δημιουργούνταν τα δύο γήπεδα γκολφ, επιλέχθηκα από την Πολιτεία να ηγηθώ της Επιτροπής Διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων του 2013.

* Αποδέχθηκα την πρόκληση να αναλάβω τα κατά κοινή ομολογία δύσκολο έργο της διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων, παρά τις ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας που είχε, δεδομένου ότι οι περισσότερες Ολυμπιακές Επιτροπές της Μεσογείου είχαν υποσχεθεί στην Ριέκα της Κροατίας, που υπέβαλε για τέταρτη συνεχή φορά, την ανάθεση των αγώνων. Το διεθνές, αλλά και εντός Ελλάδας, κλίμα για την υποψηφιότητά μας ήταν ιδιαίτερα δυσμενές και βέβαια κανείς δεν περίμενε ότι τον Οκτώβριο του 2007 στην Πεσκάρα η Ελλάδα θα έκανε την έκπληξη.

* Ως προς το περιεχόμενο του Φακέλου Υποψηφιότητας και τις εγκαταστάσεις γκολφ που περιελάμβανε θέλω να επισημάνω ότι, όπως συνάγεται από τα πιο πάνω αναφερθέντα, καθίσταται σαφές ότι ήδη από το Μάρτιο του 2006, ο Φάκελος Υποψηφιότητας των δύο πόλεων (Βόλου και Λάρισας) που κατατέθηκε στην Ε.Ο.Ε. και στη συνέχεια στην ΔΕΜΑ, περιελάμβανε σαφώς την χωροθέτηση της περιοχής «Νηές» ως μία από τις τρεις προτεινόμενες εγκαταστάσεις του αγωνίσματος του γκολφ, εναλλακτικά ως προς εκείνη του Βόλου, αφού μεταξύ των τριών προτάσεων ήταν και η περιοχή Σωρού (Βόλος) και μία άλλη περιοχή χωρίς ειδικά χαρακτηριστικά στην περιοχή της Λάρισας.

* Με άλλα λόγια, πολύ πριν αναλάβω εγώ την προεδρία της Επιτροπής Διεκδίκησης της υποψηφιότητας των πόλεων Βόλου και Λάρισας για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013, και στον αρχικό Φάκελο που υπέβαλλαν οι δήμοι Βόλου και Λάρισας στην ΕΟΕ για την επιλογή των πόλεων που θα διεκδικούσαν τους αγώνες του 2013, τόσο η εγκατάσταση στις Νηές, όσο και εκείνες στον Σωρό και τη Λάρισα, είχαν προταθεί για να φιλοξενήσουν το αγώνισμα του γκολφ.

* Τον Ιανουάριο του 2007 πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη της Επιτροπής Αξιολόγησης της ΔΕΜΑ στην περιοχή του Βόλου και μεταξύ άλλων παρατηρήσεων που διατύπωσαν τα μέλη της στο περιεχόμενο του Φακέλου, εξέφρασαν την άποψη ότι απαιτούνται δύο γήπεδα για τη διεξαγωγή του αθλήματος γκολφ, τα οποία και πρέπει κατά την Επιτροπή να οριστούν ρητά και όχι εναλλακτικά ή συμπληρωματικά, όπως προέβλεπε ο Φάκελος που είχε αρχικά υποβληθεί.

* Την ίδια εποχή, η Δημοτική Αρχή της Λάρισας δηλώνει ότι εξέλιπε το ενδιαφέρον δημιουργίας γηπέδων γκολφ στην περιοχή της, αποσύροντας την πρόταση για την δημιουργία γηπέδων γκολφ στην περιοχή της, κυρίως επειδή η προταθείσα περιοχή έχει χαρακτηρισθεί «πλημμυρική ζώνη», γεγονός που αποκλείει την ανοικοδόμηση οποιασδήποτε ξενοδοχειακής ή αθλητικής εγκατάστασης.

* Αποτέλεσμα της ως άνω αποχώρησης της περιοχής της Λάρισας, για τον ανωτέρω λόγο και με απόφαση του Δήμου Λάρισας, ήταν να περιορισθεί ο αριθμός των προτεινόμενων εγκαταστάσεων σε δύο, όσες δηλαδή μας ζητούσε η ΔΕΜΑ, εκείνες του Σωρού και οι Νηές. Με άλλα λόγια η Επιτροπή Σύνταξης του Φακέλου, στην οποία δεν συμμετείχα εγώ, υποχρεώθηκε εκ των πραγμάτων να καταλήξει στις δύο εγκαταστάσεις γκολφ της πόλης του Βόλου, ήτοι του Σωρού και των Νηών.

* Στη συνέχεια, το Μάιο του 2007, ακολουθώντας τις υποδείξεις της ΔΕΜΑ, κατατίθεται τελικός Φάκελος, ο οποίος πλέον περιλαμβάνει εκτός από τις πολλές άλλες αλλαγές σε εγκαταστάσεις αγώνων και τις δύο εγκαταστάσεις στις περιοχές Νηές και Σωρού για τη διεξαγωγή των αγώνων ανδρών και γυναικών αντίστοιχα, δεδομένου ότι η Επιτροπή αξίωσε να καθοριστούν ρητά τα δύο γήπεδα και επομένως ήταν πλέον υποχρεωτικό να αναφερθούν και οι δύο εγκαταστάσεις χωρίς καμία ιεράρχηση μεταξύ τους.

* Επομένως από τη στιγμή που η Λάρισα, με απόφαση του Δήμου και του Δημάρχου, ο οποίος ήταν μέλος της επταμελούς Επιτροπής Διεκδίκησης, αποχώρησε και οι αγώνες έπρεπε να διεξαχθούν υποχρεωτικά σε δύο γήπεδα κατά τις υποδείξεις της Επιτροπής Αξιολόγησης, οι μόνες δύο αυτονόητες πλέον επιλογές ήταν οι εγκαταστάσεις των δύο ευρισκόμενων στο Βόλο εγκαταστάσεων, ήτοι οι Νηές και ο Σωρός και αυτές ακριβώς αναφέρονται στο δεύτερο φάκελο σωρευτικά και όχι εναλλακτικά.

* Επιπλέον, από τη χρονική σειρά και μόνο των γεγονότων καθίσταται σαφές ότι δεν είχα και δεν θα μπορούσα να έχω καμία ανάμειξη στην χωροθέτηση της περιοχής των αγώνων του γκολφ, δεδομένου ότι ο πλήρης φάκελος υποψηφιότητας των δύο πόλεων με όλα τα στοιχεία είχε ήδη κατατεθεί στην ΕΟΕ από τον Ιούνιο του 2006, με άλλα λόγια η χωροθέτηση της περιοχής «Νηές» ως εναλλακτικού χώρου για το αγώνισμα του γκολφ των Μεσογειακών Αγώνων είχε γίνει ήδη πολύ πριν την ανάληψη από εμένα της Προεδρίας της Επιτροπής Διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων.

* Από την άλλη μεριά και σε δεύτερο χρονικά στάδιο, η πρόβλεψη στον νεότερο Φάκελο, κατόπιν των σαφών υποδείξεων της Επιτροπής Αξιολόγησης, και των δύο γηπέδων γκολφ χωρίς καμιά ιεράρχηση μεταξύ τους, αποδεικνύει ότι καμία μεταβολή δεν έγινε που να ευνοεί μία από τις δύο εγκαταστάσεις.

* Προκύπτει, λοιπόν, σαφέστατα ότι οι ως άνω αναφερθέντες επιχειρηματικοί όμιλοι ξεκίνησαν τη δραστηριότητά τους στη περιοχή του Βόλου από το έτος 2003, χωρίς καν να υφίσταται τότε η παραμικρή ένδειξη ότι η πόλη του Βόλου τρία χρόνια αργότερα θα εξέφραζε την επιθυμία να θέσει υποψηφιότητα για να διεξαχθούν σε αυτή οι Μεσογειακοί Αγώνες του 2013.

* Συνεπώς, η όποια δραστηριότητα των επιχειρηματικών αυτών ομίλων στη περιοχή του Βόλου έγινε σε ανύποπτο χρόνο και ασφαλώς ήταν αδύνατον να έχουν «μαντική ικανότητα» να προβλέψουν ότι τρία χρόνια αργότερα θα αποφάσιζαν τα Δημοτικά Συμβούλια του Βόλου και της Λάρισας να διεκδικήσουν τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013 και επιπλέον ποιες άραγε ικανότητες θα έπρεπε να έχουν ώστε να προδικάσουν ένα αποτέλεσμα της υποψηφιότητας, που κανένας δεν πίστευε εντός και εκτός Ελλάδος.

Ενα αποτέλεσμα που ήρθε τελικά με πολύ κόπο και σωστή μεθόδευση, και κρίθηκε μόνο σε τρεις ψήφους, τον Οκτώβριο του 2007.

* Ούτε επίσης εγώ το 2003 ήμουν «μάντης» ώστε να μαντέψω ότι η πόλη του Βόλου του 2006 θα εκδήλωνε το ως άνω ενδιαφέρον της και ότι εγώ το Νοέμβριο του 2006 θα αναλάμβανα την Προεδρία της Επιτροπής του Βόλου, πράγμα που ουδείς πίστευε ότι θα γινόταν, για να διεξαχθούν οι Αγώνες αυτοί στο Βόλο, ώστε να μπορέσω δήθεν να συμβουλεύσω τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματικούς ομίλους, όπως δολίως, αβασανίστως και αυθαιρέτως ανέφερε το προσβλητικό δημοσίευμα που καταχωρήθηκε στα ως άνω φύλλα της εφημερίδας σας.

* Είναι, λοιπόν, σαφές ότι οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις του γκολφ -αν και εφόσον τελικά γίνουν- επελέγησαν να κατασκευασθούν αποκλειστικά από ιδιωτικές εταιρείες πριν καν ακόμα εγώ αναλάβω την Προεδρία της διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων και οι ίδιες οι ιδιωτικές εταιρείες θα έχουν και την αποκλειστική ευθύνη συντήρησής τους.

* Πρέπει, επιπλέον, να τονιστεί ότι το γκολφ δεν είναι στα υποχρεωτικά αγωνίσματα των αγώνων, πλην όμως μπορεί να ενταχθεί σε αυτά προκειμένου να δοθεί περισσότερο ενδιαφέρον στη διεξαγωγή των αγώνων και στην προσέλκυση περισσότερων ανθρώπων για την παρακολούθησή τους.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, εφόσον οι εγκαταστάσεις αυτές δεν ολοκληρωθούν από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, η Οργανωτική Επιτροή των Αγώνων έχει κάθε δικαίωμα να αφαιρέσει το γκολφ από τα αγωνίσματα του προγράμματος των αγώνων.

* Από τα ανωτέρω προκύπτει σαφώς ότι οι συντάκτες του εν λόγω ρεπορτάζ παρουσίασαν μια τελείως ψευδή και κακόπιστη εικόνα ως προς τις προϋποθέσεις δημιουργίας εγκαταστάσεων γκολφ στη Μαγνησία για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013».
 

 

 

Η απάντηση του «Ιού»

Για την ουσία των αποκαλύψεων της περασμένης Κυριακής δεν αναφέρουν τίποτα οι επιστολογράφοι μας.

* Ο κ. Κούβελος αρκείται να παραθέσει όσα έχει πει σε άλλα μέσα ενημέρωσης για την υπόθεση. Αλλά δεν απαντά σε μας. Δεν λέει λέξη για τη συγκεκριμένη αναφορά στο πρόσωπό του, δηλαδή την ύπαρξη τηλεγραφήματος του ΑΠΕ τη μέρα ανάληψης των Μεσογειακών (27/10/2007), στο οποίο αποκαλύπτεται ότι «όλα ξεκίνησαν με ένα τηλεφώνημα του Ισίδωρου Κούβελου».

Οπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΜΑ Γιώργος Γερόλυμπος, «δεκαπέντε ημέρες πριν τις εκλογές στην Ολυμπιακή Επιτροπή (ο Κούβελος) μου είπε ότι ο Βόλος πρέπει να κατεβάσει φάκελο. Στην αρχή μού φάνηκε ότι ήταν αδύνατο. Μετά από 15 μερόνυχτα, με κάποιους συναδέλφους και φίλους καταφέραμε και καταρτίσαμε έναν φάκελο».

* Φυσικά έχει δίκιο ο κ. Κούβελος ότι το 2003, όταν έγιναν οι πρώτες διαπραγματεύσεις και τα προσύμφωνα για την εξαγορά των εκτάσεων μεταξύ των επενδυτικών εταιρειών και της Μητρόπολης Δημητριάδος, δεν είχε αποφασιστεί η υποψηφιότητα του Βόλου. Αλλά ξεχνά να μας πει ότι τα οριστικά συμβόλαια συντάχθηκαν από τον Ιούλιο του 2006 μέχρι τον Ιανουάριο του 2007, όπως πολύ σωστά γράφει στην επιστολή του ο μητροπολίτης. Η τελική αγοραπωλησία, δηλαδή, πραγματοποιήθηκε ένα μήνα μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητας του Βόλου (Ιούνιος 2006). Σε όλο αυτό το διάστημα ο ίδιος και η υπουργός Εξωτερικών αγωνίστηκαν γι' αυτή την υποψηφιότητα και χάρη σ' αυτό τον αγώνα που έδωσαν ανακηρύχθηκαν επίτιμοι δημότες της πόλης.

* Οσο για τα επιχειρήματα του μητροπολίτη για το ιδιοκτησιακό καθεστώς στις Νηές, επαναλαμβάνουν όσα έχουν υποστηρίξει οι εκπρόσωποι της Μητρόπολης και δεν απαντούν στην εμπεριστατωμένη γνωμοδότηση του νομικού Γιώργου Λωρίτη. Προξενεί, όμως, μεγάλη εντύπωση ότι δεν λέει ούτε λέξη για τα «ταπιά» του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής, τα οποία επικαλέστηκε ως «τελειωτική απάντηση» ο νομικός εκπρόσωπος της Μητρόπολης με δηλώσεις του στον τοπικό τύπο και στη σύσκεψη που συγκλήθηκε στις 10/7 στη νομαρχία Βόλου.

* Για την ουσία της υπόθεσης το ρεπορτάζ συνεχίζεται στις στήλες του «Ιού».



 

(Ελευθεροτυπία, 19/7/2009)

 

www.iospress.gr