Το αντικοινωνικό πακέτο



"Μειώνεται ως και 43% η φορολόγηση των Ι.Χ"

("ΤΑ ΝΕΑ", 9/9/2003) 

ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΔΡΑΣΤΙΚΑ τους φόρους των Ι.Χ και καταργώντας το φορολογικό "τεκμήριο" της κατοχής όσων οχημάτων επιθυμεί ο κάθε φορολογούμενος, η κυβέρνηση αυτοδιαφημίζεται ότι ασκεί κοινωνική πολιτική, σε ένα τομέα ωστόσο όπου έχει προ πολλού επιτύχει την πολυπόθητη σύγκλιση με την Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι αριθμοί των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα σε σχέση με τον πληθυσμό της ξεπερνούσε τους στόχους της σύγκλισης, πριν ακόμα η κυβέρνηση αποφασίσει να επιδοτήσει, επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό με μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια, την κυκλοφορία κι άλλων αυτοκινήτων. Η ήδη υφιστάμενη αναλογία κατοίκων-Ι.Χ αυτοκινήτων στο λεκανοπέδιο Αττικής (κάπου λιγότερο από 2 κατοίκους ανά Ι.Χ) φέρνει την τέως Ψωροκώσταινα σε επίπεδα που συναντά κανείς στις υπερκαταναλωτικές ιμπεριαλιστικές μητροπόλεις των ΗΠΑ και της Ευρώπης, οι οποίες ωστόσο έχουν εδώ και δεκαετίες επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια (από τον παγκόσμιο πλούτο που καταχρώνται) για τις όποιες ρυθμίσεις που τις καθιστούν όσο γίνεται βιώσιμες.

ΧΑΡΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ λοιπόν για τις συμπαθείς κατηγορίες των εισαγωγέων πολυτελών αυτοκινήτων, καινούργιων και μεταχειρισμένων -που τον Αύγουστο κλαιγόντουσαν για την πτώση των πωλήσεών τους σε σχέση με την περίοδο της χρηματιστηριακής φούσκας. Νέα κέρδη και για τους πετρελαιάδες (μαζί με τη γενναία επιδότηση της κατανάλωσης καυσίμων για τη βιομηχανία και την αγροτική παραγωγή) και ιδίως για τους βενζινοπώλες (οι οποίοι μεταξύ άλλων πέτυχαν με τους ...μεγαλειώδεις αγώνες τους να ενισχυθούν από το κράτος για να εγκαταστήσουν επιτέλους κι αυτοί ταμειακές μηχανές). Πανηγύρια και στα επιτελεία των μεγαλοκατασκευαστών και στο πολυπλόκαμο δίκτυο των εργολάβων οδικών έργων που αντιλαμβάνονται ότι οι δουλειές τους θα πολλαπλασιάζονται ευθέως ανάλογα με τις εκ των πραγμάτων αυξανόμενες κυκλοφοριακές ανάγκες. Χαμόγελα και στους Τραπεζίτες που θα επινοήσουν νέα δανειακά προϊόντα αυξάνοντας τους τζίρους και τα κέρδη τους από τα φτηνά Ι.Χ. Τρίβουν τα χέρια τους και οι επιχειρήσεις πάρκινγκ που μαζεύουν πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ το μήνα στην Αθήνα, κ.ο.κ.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ παρόμοια ευφορία διακρίνει κανείς και σε τεράστιες μερίδες πολιτών, αλλά και σε πολιτικούς φορείς και κάθε είδους κοινωνικές οργανώσεις που θεωρητικά νοιάζονται για τη δίκαιη αναδιανομή του πλούτου, την κοινωνική συνοχή και την ποιότητα της ζωής. Με ορισμένες μόνο εξαιρέσεις ειδικών επιστημόνων, κάποιων σχολιογράφων και οικολογικών κινήσεων, που μετά βίας ανακαλύψαμε στα ψιλά του Τύπου, η επιδότηση του Ι.Χ δεν συνάντησε καμιά αντίρρηση -αν και κυνικά ομολογήθηκε ότι το μέτρο ευνοεί κυρίως τα σπάταλα στρώματα των πελατών των κάθε είδους ενεργοβόρων B.M.W, Τσερόκι κ.λπ 

ΩΣΤΟΣΟ κάθε λογικός πολίτης (που δεν εντάσσεται σε ένα σχέδιο πολιτικάντικης ψηφοθηρίας ή εγωϊστικής ευημερίας) γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνουν για τη ζωή όλων μας τα ακόμα περισσότερα οχήματα σε μια χώρα που παράγει όλο και περισσότερα μποτιλιαρισμένα αστικά κέντρα, εξαιρετικά βρώμικα με όλο και μεγαλύτερες ζώνες φτώχειας. Ο καθένας ξέρει για την υποβάθμιση των δημόσιων μέσων μεταφοράς, την ανυπαρξία επαρκούς δικτύου τρένων, μετρό και τραμ, για την διογκούμενη σπατάλη τόνων λαμαρίνας και ενέργειας, και για την ασταμάτητη παραγωγή ρύπων. 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ δείχνουν την αυξανόμενη συμμετοχή των αυτοκινήτων στη δημιουργία και την εγκατάσταση σε όλα τα στρώματα της ατμόσφαιρας των πάσης φύσεων επικίνδυνων στοιχείων και χημικών ενώσεων. Και να οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την τοξικότητα του ενός ή του άλλου ρύπου που αφήνουν οι εξατμίσεις, και δώστου νέες επιστημονικές ανακοινώσεις για τους καρκίνους και όλων των ειδών τις αρρώστιες που προκαλούν οι εξατμίσεις. Κάθε εβδομάδα και ένα καινούργιο "αποκαλυπτικό ρεπορτάζ" από το όποιο ΜΜΕ να εξηγεί πόσοι περισσότεροι πρόκειται να πεθάνουμε από την ατμοσφαιρική μόλυνση και τα τροχαία, πόσο άθλια είναι η ζωή σε θορυβώδη αστικά κέντρα που έχουν μεταβληθεί σε τεράστια πάρκινγκ κυβικών λαμαρίνας, πόσο καλύτερα θα ήταν να είχαμε μεταφέρει πόρους για όμορφα πεζοδρόμια, μαζικά μέσα μεταφοράς, πάρκα και ησυχία... Αλλά στο τέλος, ποτέ δεν θα γίνεται τίποτα.

ΜΕ ΤΟ 75% των νοικοκυριών να κατέχει τουλάχιστον από ένα Ι.Χ και πολλούς να προσδοκούν ένα πολυτελέστερο, όποιος πολιτικός "γλείψει" περισσότερο τους αεριτζήδες που αποτελούν την ηγεσία του "κόμματος των Ι.Χήδων", ελπίζει σε ...δημοκρατική εκλογική επικράτηση. Ακολουθεί η σταδιακή νομιμοποίηση του 1.000.000 αυθαιρέτων. Και γαία πυρί μειχθήτω.

 

 

(Ελευθεροτυπία, 13/9/2003)

 

www.iospress.gr