Ο ΚΥΡΙΟΣ Κ. ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ


Οι καλοί χριστιανοί της Θεσσαλονίκης

1. / 2.   

Ο κ. Χριστόδουλος μας εξήγησε ότι οι "καλοί χριστιανοί" ψήφισαν Καρατζαφέρη στην Αθήνα. Αυτό που δεν μάθαμε ακόμα είναι τι έκαναν οι "καλοί χριστιανοί" στη Θεσσαλονίκη.  
 

Συμπληρώνεται ένας μήνας από τον πρώτο γύρο των δημοτικών εκλογών και έχει ήδη ξεχαστεί η συζήτηση που προκλήθηκε από δυο σημαντικά εκλογικά αποτελέσματα. Το ψηλό ποσοστό που κατάφερε να συγκεντρώσει ο Γιώργος Καρατζαφέρης στην Αθήνα και η επιτυχία από τον πρώτο γύρο των υποψηφίων της Νέας Δημοκρατίας στο δήμο και τη νομαρχία Θεσσαλονίκης.
Το ενδιαφέρον είναι ότι τα δύο αυτά αποτελέσματα συνδέονται μεταξύ τους. Με άλλα λόγια, η μερίδα του εκλογικού σώματος που επέλεξε Καρατζαφέρη στην Αθήνα, υποστήριξε ανεπιφύλακτα Ψωμιάδη και Παπαγεωργόπουλο στη Θεσσαλονίκη. 'Η, για να αξιοποιήσουμε την ανάλυση του κ. Χριστόδουλου, «εκεί ψήφισαν οι καλοί χριστιανοί» της συμπρωτεύουσας. 
Ως εδώ δεν λέμε τίποτα πρωτότυπο. Ομως την επομένη των εκλογών έσπευσε το κόμμα του κ. Καρατζαφέρη να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία του και στη Θεσσαλονίκη, αποκαλύπτοντας το γεγονός ότι είχε σταυροδοτήσει τους δικούς του υποψηφίους στα ψηφοδέλτια του Παπαγεωργόπουλου και του Ψωμιάδη, αλλά και σε συνδυασμούς όλης της Μακεδονίας.
Η αποκάλυψη έγινε από τον επικεφαλής του ΛΑΟΣ Βορείου Ελλάδος και από το πιο έγκυρο βήμα, δηλαδή την εκπομπή του ίδιου του Καρατζαφέρη. Ακούσαμε λοιπόν τον αρμόδιο μακεδονάρχη του ΛΑΟΣ να εξηγεί περήφανος στον υπαρχηγό του Καρατζαφέρη, Θανάση Μυλωνόπουλο:
«Στηρίξαμε υποψηφίους της ευρύτερης δεξιάς παράταξης. Στελέχη τα οποία συμμετείχαν σε ψηφοδέλτια, τα οποία είχαν χαρακτήρα είτε ανεξάρτητο είτε κατεβαίνουν με τη Νέα Δημοκρατία. Οι φίλοι μας αυτοί ήταν δικοί μας άνθρωποι, είτε είναι εγγεγραμμένοι στο κόμμα είτε δεν είναι, αλλά είναι πολύ κοντά σ' εμάς. Πρέπει να τονίσω ότι τα πρόσωπα αυτά -τα οποία θα σας αναφέρω, δεν έχουμε κανένα λόγο να τα κρύψουμε- ο ΛΑΟΣ ψηφίζοντάς τα έπαιξε ένα σημαντικό -άρα αποφασιστικό- ρόλο, έδωσε μια αποφασιστική βοήθεια και στο ψηφοδέλτιο του κ. Παπαγεωργόπουλου και του κ. Ψωμιάδη, ώστε να περάσουν από την πρώτη Κυριακή το 50%. Ηταν μια μεγάλη επιτυχία αυτή...».

Η «επιτυχία»

Ο κ. Μυλωνόπουλος συμπέρανε αμέσως: «Δηλαδή στη Θεσσαλονίκη που συμμετείχε ο ΛΑΟΣ κερδήθηκαν οι εκλογές και μάλιστα από τον πρώτο γύρο!». Ο συνομιλητής του συμφώνησε: «Και παρά τον πόλεμο λάσπης που δέχτηκε ο κ. Ψωμιάδης και ο δικός μας πρόεδρος. (...) Και να τους ονομάσω. Από το ψηφοδέλτιο του κ. Ψωμιάδη βοηθήθηκαν ο Γιάννης ο Μπίκος ο γεωπόνος, ο Βάνης ο Δημήτρης, ο Αβραμίδης ο Στάθης. Από το ψηφοδέλτιο του Παπαγεωργόπουλου βοηθήσαμε τον Μανούσο το Μανώλη, τον Εγγλέζο τον Κώστα τον οδοντίατρο, τον Ακριτίδη τον Θόδωρο, τον Μάνθο τον Τσούγκα τον ιατροδικαστή, τον Καζαντζίδη τον Κώστα. Οι πληροφορίες μας είναι ότι σχεδόν όλοι εκλέγονται».
«Α, τότε πρόκειται για μεγάλη επιτυχία!» παρατηρεί ο κ. Μυλωνόπουλος. Στη συνέχεια ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Βορείου Ελλάδος αναλύει τη συνολική επιχείρηση: 
«Εμείς τηρήσαμε μία αρχή. Οσοι ζήτησαν τη βοήθειά μας -και δεν ήταν μόνο αυτοί που ανέφερα, διότι είχαμε ονόματα σε ψηφοδέλτια και όμορων δήμων, δεν χρειάζεται να τα αναφέρω- την είχανε. Αρκεί να ήταν κοντά μας. Και ήταν κοντά μας». Λίγο αργότερα ο μακεδονάρχης του ΛΑΟΣ δεν άντεξε και αποκάλυψε και τους υπόλοιπους: 
«Εμείς δεν είχαμε ανθρώπους μόνο στα ψηφοδέλτια του κ. Ψωμιάδη και του κ. Παπαγεωργόπουλου. Είχαμε ανθρώπους στα ψηφοδέλτια όμορων δήμων. Ενδεικτικά θα αναφέρω: στο Πανόραμα, στην Πυλαία, στους Αμπελόκηπους, στη Μενεμένη, στο Θερμαϊκό. Είχαμε ανθρώπους στη Νάουσα, στην Εδεσσα, στο Κιλκίς. Και στις νομαρχίες και στους δήμους. Στις Σέρρες, στην Καβάλα. Απ' ό,τι με πληροφορούν, οι άνθρωποί μας εκλέγονται σχεδόν όλοι. Δεν πρέπει να έχουμε αποτυχίες».
Σημειώνουμε ότι πριν από τις εκλογές δεν υπήρχε ούτε λέξη γι' αυτή τη «διείσδυση» του ΛΑΟΣ στους συνδυασμούς της Νέας Δημοκρατίας. 
Ετσι οι ψηφοφόροι των συνδυασμών της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Βόρειο Ελλάδα κατέληξαν να εκλέγουν άθελά τους και ολίγο Καρατζαφέρη, χωρίς να γνωρίζουν την κρυφή σταυροδότηση του ΛΑΟΣ. Δεν έχει γίνει γνωστή η απάντηση των επικεφαλής των συνδυασμών στην πρωτοφανή αποκάλυψη του Τηλε-Αστυ. Αλλά και οι κατονομαζόμενοι «συνοδοιπόροι» δεν έχουν μέχρι στιγμής αντιδράσει στο τηλεοπτικό outing. 
Πάντως ο κ. Ψωμιάδης έδωσε μια έμμεση απάντηση, όταν κλήθηκε να σχολιάσει την αθηναϊκή επιτυχία του Καρατζαφέρη. «Ο κ. Καρατζαφέρης θεωρώ ότι είναι ένας αγωνιστής», θα πει ο εκλεγμένος πλέον νομάρχης Θεσσαλονίκης στην Ελλη Στάη (Αντέννα). Στην ένσταση της τηλεπαρουσιάστριας ότι η Νέα Δημοκρατία αποκήρυξε τον κ. Καρατζαφέρη και τις ιδέες του, ο κ. Ψωμιάδης ξεκαθαρίζει ότι «είναι πλέον νομάρχης όλων των πολιτών», δεν δεσμεύεται επομένως από τις κομματικές αποφάσεις. 
Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση του ίδιου του Καρατζαφέρη για τον Ψωμιάδη, τον οποίο ξεχώρισε (μαζί με τον κ. Πολύδωρα) ως εκπρόσωπο της «καλής» Νέας Δημοκρατίας, όπως ξεχώρισε τον κ. Παπαθεμελή και τον κ. Κρητικό ως εκπροσώπους του «καλού» ΠΑΣΟΚ.

Επίδειξη δύναμης

Αλλά η τελική απάντηση δόθηκε στη συγκέντρωση Καρατζαφέρη στη Θεσσαλονίκη. Η επιλογή του «Λαάρχη» να πραγματοποιήσει συγκέντρωση στο Βελίδειο και να ανακοινώσει από εκεί τις αποφάσεις του για το δεύτερο γύρο συνδέεται ασφαλώς με την επιθυμία του να κάνει επίδειξη δύναμης σε μια περιοχή όπου δεν είχε αυτόνομη εκλογική παρουσία. Εκεί ξαναδόθηκε η ευκαιρία να επισημανθεί η ταύτιση με τον κ. Ψωμιάδη.
Οσο για τον κ. Παπαγεωργόπουλο, όταν τον ρώτησε ο Μανώλης Καψής στο Star τη γνώμη του για τον Καρατζαφέρη, ο επανεκλεγείς δήμαρχος κόμπιασε: «Ορίστε; Εεεεε... Ολοι καλοί είναι. Είμαστε και στο Κοινοβούλιο για πολλά χρόνια μαζί. (...) Δεν πρέπει να μας ανησυχεί. Δεν υπάρχει ακροδεξιά, δεν υπάρχει φασιστική κίνηση εδώ στην πατρίδα μας. Οταν ο ίδιος ο κ. Καρατζαφέρης αποκήρυξε αυτές τις ταμπέλες, μπορούμε εμείς να μιλούμε για φασισμό και ναζισμό, όταν ο ίδιος είπε ότι θα οδηγήσει στη Δικαιοσύνη όσους χρησιμοποιούν αυτά τα επίθετα;». 
Οι προσεκτικοί παρατηρητές των διεργασιών του χώρου των «καλών χριστιανών» στη Θεσσαλονίκη θα πρόσεξαν ότι η υποστήριξη του Καρατζαφέρη προς τον Παπαγεωργόπουλο έγινε και με έναν έμμεσο τρόπο. Αποσύρθηκε τελικά από τη διεκδίκηση του δημαρχιακού θώκου ο Κυριάκος Βελόπουλος, γνωστός τηλε-εθνικιστής σε κανάλια της Θεσσαλονίκης, αλλά και το καρατζαφερικό Τηλε-Αστυ. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Ιούνιο είχε ανακοινωθεί δημόσια και πανηγυρικά η υποψηφιότητά του στην ετήσια συγκέντρωση του «χώρου» μπροστά στον ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και είχε ακολουθήσει θερμός εναγκαλισμός-χρίσμα Βελόπουλου-Καρατζαφέρη κάτω από το βλοσυρό βλέμμα του Βουκεφάλα.
Στην ίδια συγκέντρωση είχε καταγγελθεί η απουσία των επισήμων αρχών της πόλης και οι συγκεντρωμένοι γιουχάισαν τους απόντες. Τώρα όλα αυτά έχουν ξεχαστεί. Ο χώρος των «καλών χριστιανών» βολεύεται με τα υπάρχοντα πολιτικά σχήματα. 
Φυσικά δεν είναι μόνο οι χρισμένοι -έστω και υπογείως- υποψήφιοι του ΛΑΟΣ, που δίνουν τον ακροδεξιό τόνο στα νεοδημοκρατικά ψηφοδέλτια της Θεσσαλονίκης. Δεν ξεχνάμε ότι την ώρα που ανακοίνωνε περιχαρής την επιτυχία του ο κ. Παπαγεωργόπουλος συνοδευόταν από τον επιφανή του συνεργάτη Θεόφιλο Ιωαννίδη, τον γνωστό Λάκη, το διαβόητο ηγέτη της προδικτατορικής ΕΚΟΦ, ο οποίος υπήρξε υμνητής του απριλιανού καθεστώτος και «τιμήθηκε» από τη χούντα με την τοποθέτησή του στο γραφείο Τύπου της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι (σε εμπιστευτική θέση προπαγανδιστή δηλαδή). 
Ολα αυτά έμειναν στη σκιά του προεκλογικού αγώνα. Αντιθέτως επαναλήφθηκε κατά κόρον η διατύπωση του κ. Ψωμιάδη περί «επαναστάσεως» και επισημάνθηκε η παρουσία του στη δημόσια καύση βιβλίου. Οσοι περίμεναν εκλογικά οφέλη από αυτή την περιπτωσιολογική προπαγανδιστική χρήση των ακραίων ευαισθησιών του κ. Ψ. λησμόνησαν φαίνεται ότι και οι δικοί τους θεσσαλονικάρχες είχαν συμμετάσχει στη σκοταδιστική υστερία για το βιβλίο του Ανδρουλάκη και ότι συμμερίζονται τις περισσότερες από τις λαϊκιστικές κορόνες του δεξιού συναδέλφου τους. Και ήταν βέβαια αναξιόπιστοι όσοι θυμήθηκαν την τελευταία στιγμή το ακροδεξιό αλληθώρισμα του υποψήφιου νομάρχη, όταν μέχρι πριν από λίγο τον καλούσαν στις εκδηλώσεις τους ή συνεργάζονταν μαζί του σε θέματα «πατρίδας, θρησκείας και οικογένειας». Κάτι παρόμοιο συνέβη στην Αθήνα με την αποκάλυψη ότι στο συνδυασμό του Καρατζαφέρη περιλαμβάνονταν τέσσερις Χρυσαυγίτες. 

Εκλογικές παλινωδίες

Ο καναλάρχης πολιτικός δεν έκρυψε ποτέ τη συμπάθειά του σε Χρυσαυγίτες, χουντικούς, βασιλόφρονες, κ.λπ., θεωρώντας ότι μπορεί να ηγηθεί του χώρου αυτού ως τάση της Ν.Δ. Δεν γίνονται, λοιπόν, πιστευτοί όσοι σήμερα τον εγκαλούν ως ακραίο, ενώ μέχρι χθες τον εκθείαζαν για να εξασφαλίσουν μια παρουσία στο κανάλι του. 
Την απάντηση στην επιχείρηση του ΠΑΣΟΚ να αποκαλύψει οψίμως τον ακροδεξιό χαρακτήρα του υποψηφίου της Νέας Δημοκρατίας την έδωσε με τις δηλώσεις του ο κ. Παπαθεμελής, αναφερόμενος στην περίπτωση Καρατζαφέρη και δίνοντας δίκιο στους «πατριώτες» συναδέλφους του:
«Σήμερα θεσμικά οργανωμένο πολιτικό ρεύμα ακροδεξιάς δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Υπάρχουν, ωστόσο, δύο φαινόμενα, εκ των οποίων το καθένα από μόνο του μπορεί να δημιουργήσει ακροδεξιά, ενώ και τα δύο μαζί, σε συνδυασμό, αποσταθεροποιούν τη δημοκρατία: Πρώτον υπάρχει ένα μακαρθικό φαινόμενο ταύτισης όσων έχουν πατριωτικές αντιλήψεις με την άκρα δεξιά, και παράλληλα ταύτισης όσων εκδηλώνουν τη θρησκευτική τους πίστη με το "Μεσαίωνα". Δεύτερον -και ακόμη χειρότερο- υπάρχει η τάση από μερίδα του πολιτικού κόσμου και του τύπου (όλων των ιδεολογικών αποχρώσεων, δυστυχώς) να θεωρηθούν συλλήβδην ως "ακροδεξιοί", οι ψηφοφόροι ενός... νομαρχιακού συνδυασμού της τάξης του 14%».
Το υπόστρωμα όλων αυτών των κινήσεων στη Θεσσαλονίκη δεν είναι άλλο από την εκμετάλλευση των στενών δεσμών με την Εκκλησία και τις ποικίλες παρεκκλησιαστικές οργανώσεις. Τα περιγράφει με την απλότητα που τον διακρίνει ο ίδιος ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, μετά την εκλογή του σε εκπομπή του TV-Μακεδονία (17.10):
«Θεωρώ ότι η Εκκλησία με βοήθησε πάρα πολύ. Με τη συμπάθειά της. Διότι η Εκκλησία έχει δύναμη. Βοήθησε και τον κ. Καρατζαφέρη. Εγώ από 5 χρονών είμαι μέσα στην Εκκλησία. Το πιστεύω αυτό που κάνω. Θεωρώ ότι (ο αρχιεπίσκοπος) με κάποιες επαφές που θα είχε βοήθησε όχι μόνο εμένα, αλλά και άλλους μέσα στον πολιτικό χώρο». Εκπληκτος ο δημοσιογράφος Σόλων Αμπατζής αναρωτιέται: «Δεν είναι παρέμβαση της Εκκλησίας που πήγαν στην Αρχιεπισκοπή οι δύο υποψήφιοι νομάρχες της Νέας Δημοκρατίας;». Και ο κ. Ψωμιάδης τον αποστομώνει: «Ηταν θετικό. Τι παρέμβαση; Εγώ πήγα σε 4 δεσποτάδες για να πάρω τις ευλογίες τους. Πιστεύω ότι όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να περνάμε πρώτα απ' τον πνευματικό ηγέτη να πάρουμε τις οδηγίες!».
Ο δημοσιογράφος μένει κεραυνοβολημένος. «Τις πνευματικές οδηγίες», σπεύδει να διευκρινίσει ο κ. Ψωμιάδης, που καταλαβαίνει από την αντίδραση του συνομιλητή του ότι το παρατράβηξε. Και μονολογώντας ο δημοσιογράφος ψελλίζει: «Πρώτη φορά ακούω άνθρωπο να λέει ότι ψηφίζουμε υπό τις οδηγίες του αρχιεπισκόπου»... 
Σ' αυτές τις ωμές διατυπώσεις δεν μπορεί να αντιδράσει κανείς από τους σχεδιαστές της προεκλογικής στρατηγικής του ΠΑΣΟΚ. Οχι μόνο επειδή δεν μιλάει κανείς για εκκλησιαστικές παρεμβάσεις στο σπίτι του Παπαθεμελή, αλλά και επειδή όλη η εκστρατεία της Χαριλάου Τρικούπη κατά του Τζαννετάκου συνοδεύτηκε με μια έμπρακτη «αυτοκριτική» για την περίοδο των συγκρούσεων με τις ταυτότητες και πλήρη υποχώρηση έναντι των υπολοίπων αξιώσεων του αρχιεπίσκοπου. 

Ο παππούς τους

Μετά από αυτή την αδυναμία των πολιτικών του αντιπάλων, ο κ. Καρατζαφέρης βρήκε ευκαιρία να αντεπιτεθεί. Υπερασπίστηκε ανοιχτά τη δημόσια καύση των ανεπιθύμητων βιβλίων, μιλώντας για υπεράσπιση ιδεών: 
«Υπερασπίζομαι τις ιδέες μου στο πρόσωπο του Ψωμιάδη. Εάν πρέπει να εγκαλέσει κανείς τον κ. Ψωμιάδη, πρέπει να τον εγκαλέσει που δεν έκανε περισσότερα εκείνη τη στιγμή. Λίγα έκανε. Ούτε οι στάχτες αυτού του βιβλίου έπρεπε να υπάρχουν». Μ' αυτό τον τρόπο, βέβαια, ο «αγωνιστής» Καρατζαφέρης επιβεβαίωσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη συμμετοχή των ομοϊδεατών του στα επεισόδια της πλατείας Αριστοτέλους!
Το ρόλο της εκλαΐκευσης των ιδεών Καρατζαφέρη-Ψωμιάδη έχουν αναλάβει αρκετά κανάλια της Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστές σ' αυτή την επιχείρηση είναι το γνωστό δίδυμο του εθνικιστικού τηλε-μάρκετινγκ (Βελόπουλος-Λιακόπουλος), οι οποίοι στην Αθήνα εμφανίζονται από το ίδιο κανάλι (το Τηλε-Αστυ του Καρατζαφέρη), ενώ στη Θεσσαλονίκη έχουν καθημερινές εκπομπές σε διαφορετικά κανάλια με παράλληλους και εν μέρει ανταγωνιστικούς μονολόγους. 
Είναι κι οι δύο θαυμαστές του φίρερ της «4ης Αυγούστου» Πλεύρη, του προπαγανδιστή της χούντας Γεωργαλά και άλλων «καλών χριστιανών» και απορρίπτουν φυσικά μετά βδελυγμίας οποιαδήποτε σχέση με ακροδεξιά, ναζισμό και φασισμό. 
Ηταν φυσικό να αναλάβουν την υπεράσπιση του κ. Ψωμιάδη: «Για να ξέρουμε και τι λέμε, ο Ψωμιάδης δεν εξάγνισε ποτέ τη χούντα», αναφέρει ο Βελόπουλος. «Αυτό είναι ψεύδος. Θέλω να είμαστε σοβαροί. Οπως δεν έκαψε ποτέ βιβλίο. Δεν εξάγνισε τη χούντα. Απλά μιλάει για ιστορία, μιλάει για έθνος, για Ελλάδα, για ορθοδοξία. Αν η χούντα χρησιμοποίησε ως όχημα προπαγάνδισης το "πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια", δεν φταίω εγώ». Με την ίδια ευκολία ο κ. Βελόπουλος ξεπερνάει και το γεγονός της ύπαρξης ναζιστών στο ψηφοδέλτιο Καρατζαφέρη: 
«Μην πιστεύετε το παραμικρό απ' όσα λέγονται στα κανάλια. Είναι λέει (σ.σ.: αυτή που καταγγέλλει την ύπαρξη των ναζιστών) μέλος της Αντιναζιστικής Πρωτοβουλίας. Αν ήταν κάποια Ελληνική Πρωτοβουλία θα το δεχόμουν. Τι θα πει Αντιναζιστική Πρωτοβουλία; Δεν το κατάλαβα αυτό. Εχουμε κανένα καημό εμείς με τους ναζιστές;». 
Δεν διστάζει μάλιστα να αποφανθεί ότι «το περιοδικό Αντεπίθεση δεν είναι της νεολαίας της Χρυσής Αυγής. Καμία σχέση». Αλλά ακόμα και να είχε σχέση, «επειδή ένα περιοδικό έχει φωτογραφία του Χίτλερ μέσα σημαίνει ότι είναι χιτλερικοί αυτοί;». 
Φυσικά το περιοδικό είναι κανονικό προπαγανδιστικό όργανο των εθνικοσοσιαλιστών της Χρυσής Αυγής, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα. 
Για τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία της παρέας αυτής των «καλών χριστιανών» μαρτυρεί και ο κλεφτοπόλεμος που παίζουν με τους συναγωνιστές τους του πατριωτικού χώρου. Ο κ. Λιακόπουλος κάλεσε τους ακροατές του να πάνε και στην προεκλογική συγκέντρωση του Γιάννη Κουριαννίδη («όλοι εκεί να στηρίξουμε την πατριωτική φωνή»), την ίδια στιγμή που ο Καρατζαφέρης δήλωνε ότι η οργάνωση του Κουριαννίδη είναι «ακροδεξιά». 
«Ο Γιάννης Κουριαννίδης είναι φίλος μου και τιμώ την προσπάθειά του», θα δηλώσει και ο κ. Βελόπουλος. Αλλά και μεταξύ τους οι δυο ομοϊδεάτες τρώγονται σαν το σκύλο με τη γάτα. Δεν είναι μόνο που διεκδικούν την πρώτη θέση στην καρδιά (και ίσως στο ψηφοδέλτιο) του Λαάρχη. Εχουν την ατυχία να μοιράζονται και την ίδια πελατεία, εφόσον πουλούν παρόμοια πραμάτεια (εθνωφελή βιβλία των ίδιων και των ομοϊδεατών τους), στους «καλούς χριστιανούς» της πόλης. 
Το κακό είναι ότι οι «καλοί χριστιανοί» της Θεσσαλονίκης δεν αρκούνται στα λόγια, όπως οι ομοϊδεάτες τους στη Αθήνα. Την παραμονή της εκδήλωσης του Καρατζαφέρη στο Βελίδειο, οι δύο τηλε-συνεργάτες του επέδραμαν στο συμπόσιο για την αρχαία Μακεδονία που οργάνωνε το ΙΜΧΑ και διέκοψαν τις εργασίες του, επειδή δεν ενέκριναν τις απόψεις, το φρόνημα και την καταγωγή τριών ξένων ιστορικών που συμμετείχαν. 
«Η κατατομή του δείχνει μια ευρέως γνωστή φυσιογνωμία», θα ειρωνευτεί την εβραϊκή καταγωγή του κ. Μπάντιαν ο Λιακόπουλος. Το συμπόσιο σταμάτησε και οι σύνεδροι φυγαδεύτηκαν κάτω από το γιουχάισμα των «αγανακτισμένων τηλεθεατών». Πρόκειται για επανάληψη της τηλε-οργανωμένης λογοκριτικής παρέμβασης που δοκιμάστηκε από τους ίδιους εμπνευστές το καλοκαίρι στη διεθνή έκθεση βιβλίου. 

Χωρίς αντίσταση

Οπως τότε, έτσι και τώρα, δεν υπήρξε ουσιαστικά αντίσταση. Παρά τις φραστικές καταδίκες των επεισοδίων, ουσιαστικά οι οργανωτές υποχρεώθηκαν να απολογούνται για το αυτονόητο: δηλαδή την ελευθερία των επιστημόνων να ανακοινώνουν τα πορίσματα των ερευνών τους, χωρίς να τα υποβάλουν προηγουμένως στην έγκριση των συνεργατών του κ. Καρατζαφέρη. 
Ακόμα και τα αθηναϊκά ΜΜΕ που αναρωτήθηκαν για τη σκοπιμότητα της επιδρομής, πολύ γρήγορα ταυτίστηκαν με τους δράστες. Χαρακτηριστική η ζωντανή σύνδεση του Alpha με το χώρο των επεισοδίων. Στα εύλογα ερωτήματα του κ. Αθανασιάδη ο κ. Βελόπουλος απαντά με δική του ερώτηση: «Αν σας υβρίζουν τον πατέρα θα αντιδράσετε;». «Και πολύ έντονα», θα απαντήσει ο Αθανασιάδης. «Επειδή μιλάμε για τη Μακεδονία και τους προγόνους μας», εξηγεί ο Βελόπουλος. «Εχετε δίκιο», παραδίδεται ο Αθανασιάδης. Αυτή η απλή τετράγωνη λογική είναι το μεγάλο όπλο των «καλών χριστιανών». Την ερμηνεία ενός αρχαίου κειμένου από επιστήμονες που μελετούν την ιστορική αυτή περίοδο από κάθε πλευρά της κοινωνικής ζωής την κάνουν λιανά για τις ανάγκες του τηλεοπτικού δείκτη νοημοσύνης: «Μας λένε πούστη τον παππού μας (σ.σ.: εννοούν τον Φίλιππο Β')! Αρα ψηφίστε Καρατζαφέρη και Ψωμιάδη».



(Ελευθεροτυπία, 10/11/2002)

 

www.iospress.gr                                  ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ