ΠΡΩΤΟΠΡΙΛΙΑΤΙΚΟ ΚΟΥΪΖ

 

Ποιος είναι ποιος;

1. / 2.   

Δυο μέρες πριν από την Πρωταπριλιά είναι κατάλληλη στιγμή για να ελεγχθεί η αξιοπιστία των δημόσιων προσώπων, να δοκιμαστεί η δική τους συνέπεια αλλά και η δική μας μνήμη. Η καλύτερη μέθοδος είναι ένα τεστ, στο οποίο καλείστε όλοι να συμμετάσχετε.

 

Συμπεράσματα δεν πρόκειται να βγάλουμε. Ισως μόνο να προλάβουμε όσους επιχειρήσουν μεθαύριο να μας κοροϊδέψουν.

Αλλά ας μην αδικήσουμε όλα τα πρόσωπα που περιλαμβάνει ο κατάλογός μας. Δεν είναι μόνο ο πολιτικός τυχοδιωκτισμός που μεταστρέφει τις απόψεις και τη στάση των «σταρ» της δημόσιας ζωής. Ισως αυτή η κρυφή πλευρά της προσωπικότητάς τους, που εντοπίζουμε με το τεστ, να εκφράζει πιο γνήσια τον εσώτερο εαυτό τους. Ισως πίσω από τον σημερινό σκληρό γραφειοκράτη να κρύβεται ένας ευαίσθητος σοσιαλιστής, πίσω από τον κυνικό εθνικιστή ένας ονειροπόλος ανθρωπιστής, πίσω από τον ορθόδοξο φονταμενταλιστή ένας χριστιανός της εποχής των διωγμών, πίσω από τον οπαδό του Μπους ένας γνήσιος αντιιμπεριαλιστής. Ως γνωστόν, άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου.

Αναζητήστε τις απαντήσεις του κουίζ στην τρίτη σελίδα του «Ιού». 

1. Ο ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΣΑΝΤΑΜ

-Ποιος είναι ο αμερικανός επίσημος που με την παρακάτω δήλωση ταυτίζεται με την πολιτική του Σαντάμ Χουσέιν και εισηγείται την ανάπτυξη επαφών με το κράτος του Ιράκ; 

«Τα έθνη θα ήταν καλύτερα να βλέπουν τα πράγματα μακροπρόθεσμα, κι οι ΗΠΑ αναγκάστηκαν να προσπαθήσουν να έχουν μια συνολική εικόνα. Η αντίληψή μας για τη σημασία μιας ισορροπίας στον κόσμο και την περιοχή της Μέσης Ανατολής είναι ίδια με αυτήν του Ιράκ. Συμφωνούμε απόλυτα με τη δήλωση του προέδρου Σαντάμ, για τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει η απουσία κάθε είδους φυσιολογικής επαφής ανάμεσα στη νέα γενιά των Ιρακινών και των Αμερικανών. Αν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί, μπορεί να οδηγήσει σε πεδία άγνοιας και στρεβλές αντιλήψεις, που δεν θα είναι προς το συμφέρον κανενός».

2. Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΠΑΠΑΣ

-Ποιος είναι ο εξεγερμένος ιερωμένος που εικονίζεται στη φωτογραφία από τις διαδηλώσεις των Ιουλιανών, τον Αύγουστο του 1965, με το πλακάτ «Ουστ» και το «λαό» να διώχνει το σκύλο-«χούντα»;

3. Ο ΒΑΛΚΑΝΙΟΣ

-Ποιος πολιτικός που χειρίστηκε για πολλά χρόνια τη χάραξη της σκληρής ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, υποστήριζε τη δεκαετία του '70 την πολιτισμική ενότητα των βαλκανικών λαών με τα παρακάτω λόγια; 

«Μέσα στο καμίνι του Βυζαντίου και της Οθωμανικής κατοχής, οι λαοί της Βαλκανικής αναμίχθηκαν, είτε γιατί συνεργάστηκαν είτε γιατί συγκρούστηκαν, και ισοπεδώθηκαν τόσο, ώστε σήμερα να μπορούμε να μιλήσουμε για ένα κατά βάση κοινό βαλκανικό πολιτισμό. Αυτή τη θέση δεν την αλλοιώνει ούτε η ύπαρξη διαφορετικών γλωσσών, ούτε οι τέτοιες ή άλλες εθνικές ιδιομορφίες, που βέβαια υπάρχουν».

4. Ο ΦΙΛΕΡΓΑΤΙΚΟΣ

-Ποιος υπουργός της κυβέρνησης ανέλυε στα άρθρα του τους «μύθους της αντίδρασης» για την παραγωγικότητα των εργαζομένων και αποκάλυπτε την προσπάθεια να πέσουν όλα τα βάρη της οικονομικής κρίσης του καπιταλισμού στις πλάτες των εργαζομένων;

«Ετσι "η εργατικότητα, η αφοσίωση, η εγκράτεια, κ.λπ." δεν είναι το αποτέλεσμα ενός ταξικού καταναγκασμού, αλλά η προϋπάρχουσα ύλη πάνω στην οποία ταίριαξε "φυσιολογικά" η οργάνωση της κοινωνίας. Είναι προφανής η υστεροβουλία ενός τέτοιου μύθου, όταν μάλιστα λανσάρεται σε μια εποχή κρίσης του παγκόσμιου καπιταλισμού. [...] Καταλογίζοντας έτσι την ενοχή της οικονομικής κρίσης στις "υπερβολικές" απαιτήσεις και τα «αντιπαραγωγικά» δικαιώματα των εργαζομένων, ο μύθος ταυτόχρονα παράγει μια ερμηνεία αυτής της κρίσης και νομιμοποιεί την εφαρμογή μιας σκληρότερης πολιτικής απέναντι στην εργατική τάξη, σαν την αποφασιστική αλλαγή που απαιτούν οι περιστάσεις για να αφυπνιστεί ξανά η κατά τα άλλα αειθαλής ζωτικότητα του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής».

5. ΤΟ ΕΝΖΥΜΟ

-Ποιος είναι ο σημερινός υπουργός που σχολίαζε με τις ακόλουθες προφητικές παρατηρήσεις τα γεγονότα του Πολυτεχνείου του '80, την άγρια επίθεση των ΜΑΤ και το φόνο των δύο διαδηλωτών (Κουμή και Κανελλοπούλου); 

«Ορος λειτουργίας του αστικού πολιτεύματος υπό κοινοβουλευτική μορφή υπήρξε η συσσωματωμένη δυνατότητα άμεσης μετατροπής του σε κράτος "εκτάκτου ανάγκης", πράγμα που προϋποθέτει τη σχετικά αυτόνομη δόμηση του μηχανισμού. Αν και ο παραλληλισμός δεν είναι ευχάριστος, ούτε και απόλυτα επιτυχής, ο κ. Ράλλης τη νύχτα της Κυριακής θα μπορούσε να καταλάβει τον Γκέμπελς, όταν έγραφε ότι "φοβάται τη Γκεστάπο". (...) Ο κ. Παπανδρέου αισθάνθηκε την κρυφή αλληλεγγύη του συμμέτοχου στην εξουσία, όταν κάλυπτε χωρίς όρους τη βαρβαρότητα των ΜΑΤ τη νύχτα της Κυριακής. Γιατί οι λίγες χιλιάδες "εξτρεμιστές" μπορεί να ήταν το προείκασμα εκείνων που θα συγκρούονταν του χρόνου με την αστυνομία της Πασοκικής κυβέρνησης. (...) Κοινωνικά εκκρεμείς, καταναλωτικά ταλαιπωρούμενοι, διανοητικά εφήμερα εγρηγορούντες, ψυχικά μετρίως εμβαθύνοντες, αγελαίως αλληλοστηριζόμενοι και ατομικώς διαλυόμενοι, παρόλα τούτα, οι "αυτόνομοι", "αναρχικοί", παράγουν ενδιαφέρουσες ρωγμές των πολιτικών ισορροπιών με την ίδια βέβαια αίσθηση ιστορικής επίγνωσης που διαθέτει ένα ένζυμο που μετατρέπει το μούστο σε κρασί και το κρασί σε ξύδι».

6. Ο ΕΞΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ

-Ποιος είναι ο πολιτικός αρχηγός που στις θεωρητικές μελέτες του επέμενε ότι ο κοινοβουλευτισμός περιορίζει τις δυνατότητες πραγματικής αντιπολίτευσης και πρέπει να υποκαθίσταται από την πάλη έξω απ' τη Βουλή;

«Η δομική αντιπολίτευση δεν πρέπει να αποδεχτεί μοιρολατρικά τους περιορισμούς που απορρέουν από το σύστημα. Πρέπει να σχεδιάσει την τακτική της σε τρόπο ώστε να μειώσει τις επιπτώσεις τους. Η αντιπολίτευση σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αποδέχεται το κοινοβουλευτικό πλαίσιο, δηλαδή το πλαίσιο όπου κυριαρχεί η κυβερνητική παράταξη, ως αποκλειστικό πλαίσιο της δραστηριότητάς της. Η δραστηριότητά της πρέπει να αναπτύσσεται και στη Βουλή, αλλά όχι μόνο στη Βουλή».

7. Ο ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΣ

-Ποιος ιδιόρρυθμος Ιεράρχης που συγκέντρωνε τα φώτα της δημοσιότητας επί τρεις δεκαετίες και έγινε γνωστός για τις σκληρά εθνοκεντρικές του απόψεις συνήθιζε να περιλαμβάνει στο κήρυγμά του και ολίγα τούρκικα; 

«Μπου ντουνιά τσέρκι φιλέκ. Ασκουλσουν τσαβαρινέ» (Ο κόσμος είναι ένας γύρος και χαρά σε κείνον που τον φέρνει βόλτα).

«Γκατζέτατζι, πολιτίκατζι, κερχανατζί έφιμπι μποκ ντιρ...» (Δημοσιογράφος, πολιτικός και νταβατζής, τα ίδια σκατά είναι).

8. Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΙΛΟΣΕΒΙΤΣ

-Ποιος είναι ο πολιτικός και θεωρητικός που δεν διστάζει σε κάθε ευκαιρία να εμφανίζεται ως απολογητής της υπερδύναμης, αψηφώντας το πολιτικό κόστος, αλλά πριν από λίγα μόλις χρόνια ταυτιζόταν με τον Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς, αποδίδοντας στην ισλαμική επεκτατικότητα όλες τις πολεμικές συγκρούσεις στα Βαλκάνια;

«Δεν πρέπει επίσης να μας διαφεύγει πως την ίδια εποχή αναζωπυρώνεται έντεχνα το θέμα των μουσουλμάνων της Θράκης, ενώ μεγαλώνει και η ένταση στις τουρκοβουλγαρικές σχέσεις με αφορμή ακριβώς τους μουσουλμάνους της Ανατολικής Ρωμυλίας. Και βέβαια η αναταραχή στο Κοσσυφοπέδιο, παρά τη σχετική αποσιώπηση της πλευράς αυτής του θέματος από τον τύπο, αφορά ακριβώς τους μουσουλμάνους αλβανόφωνους της περιοχής...

»Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αποτελεί αποκαλυπτικό στοιχείο του Ισλάμ ο αδιάκοπος ιερός πόλεμος για την επικράτηση του Ισλάμ σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι πιστοί του είναι υποχρεωμένοι να αγωνίζονται μέχρις ότου είτε το Ισλάμ καταλάβει ολόκληρο τον κόσμο είτε όλες οι χώρες της γης ασπαστούν την ισλαμική πίστη». 

9. Ο ΜΟΛΟΤΟΦΙΣΤΗΣ

-Ποιο πολιτικό στέλεχος που συνεργάστηκε και με τα δύο μεγάλα κόμματα έκανε το 1980 μαθήματα αντίστασης κατά του ιμπεριαλισμού και τραγουδούσε στους μαθητές του τους ακόλουθους στίχους;

«Οταν πίνεις κόκα-κόλα

μην πετάξεις το μπουκάλι

γιατί όπως δείχνουν όλα

θα σου χρειαστεί και πάλι.

Να βάζεις μέσα στα μπουκάλια

βενζίνη, φώσφορο, στουπί.

Να δουν αυτοί με τα μυδράλια

Αντίσταση τι πάει να πει».

10. Ο ΑΝΤΙΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ

- Ποιος είναι ο γνωστός δυτικόφιλος πολιτικός που ειρωνεύεται το αμερικανικό Κολλέγιο και καταγγέλλει την επίδραση του αμερικανικού τρόπου ζωής στους έλληνες μαθητές; 

«Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν με διακατέχει κανενός είδους θρησκοληψία ή υπερεθνικισμός. Δεν νομίζω όμως ότι η "προοδευτικότητα" εκφράζεται με την άρνηση των στοιχείων που συγκροτούν την εθνική μας ταυτότητα. Σε τελευταία ανάλυση, δεν δέχομαι μόνο το αμερικανικό Κολλέγιο να υψώνει την ελληνική σημαία και στα ελληνικά σχολεία να πηγαίνουν οι μαθητές με την αμερικανική ή την αγγλική σημαία κολλημένη στα μπουφάν τους». 

11. Ο ΖΗΛΩΤΗΣ

-Ποιος είναι ο ιερεύς που αρνήθηκε να ορκιστεί στο δικαστήριο το 1968 και διώχθηκε ο ίδιος, για να δικαιωθεί στο τέλος και να αποτελέσει υπόδειγμα μεταξύ των ζηλωτών ορθοδόξων κληρικών;

«Εξ αφορμής διαρρήξεως ιερών ναών της πόλεως Φλωρίνης υπό κλεπτών εκλήθη μεταξύ άλλων να καταθέσει ως μάρτυς και ο ευλαβέστατος εφημέριος του ιερού ναού της Αγίας Παρασκευής, πατήρ οκτώ τέκνων. Ούτος όμως εδήλωσεν εις το δικαστήριον ότι θα είπη μεν όσα περί της υποθέσεως γνωρίζει, δεν δύναται όμως να δώση όρκον, όστις, προκειμένου περί κληρικών, συνίσταται εις την διαβεβαίωσιν επί της ιερωσύνης αυτών. Η άρνησίς του να ορκισθή εδημιούργησε θέμα εις το δικαστήριον, το οποίον προειδοποίησεν τον εν λόγω κληρικόν, ότι, εάν τελικώς δεν ωρκίζετο, θα ετιμωρείτο επί τη βάσει του νόμου. (...) Τελικώς το δικαστήριον επέβαλεν εις τον αρνηθέντα κληρικόν τετράμηνον φυλάκισιν. Εγένετο έφεσις και η υπόθεσις εξεδικάσθη εκ νέου την 27ην Νοεμβρίου ενώπιον του Εφετείου Θεσσαλονίκης. (...) Η απόφασις ήτο αθωωτική. Διά της αποφάσεως αυτής εδικαιώθη και νομικώς η θέσις των πιστών οι οποίοι δεν δέχονται να ορκίζωνται και να καταπατούν σαφεστάτην εντολήν του Κυρίου». 

12. ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

- Ποια πολιτική οργάνωση δεν αρκείται στην επαγγελία ενός πολιτικού προγράμματος, αλλά επιδιώκει τη μετατροπή της μικροαστικής συνείδησης σε σοσιαλιστική;

«Χρειάζεται πάνω απ' όλα η κατάκτηση της σοσιαλιστικής συνείδησης, που αποκτιέται με την ενεργητική προσπάθεια κάθε μέλους μέσα στις δοσμένες κοινωνικές συνθήκες.

»Η κατάκτηση της σοσιαλιστικής συνείδησης θα επιτρέψει στον ίδιο τον εαυτό μας ν' απαλλαγεί από τα' αντιδραστικά του κατάλοιπα και τις μικροαστικές του αμφιταλαντεύσεις για να δοθεί ολοκληρωτικά στον αγώνα. 

»Ο σοσιαλισμός δεν είναι καμιά αφηρημένη έννοια, ούτε απλά και μόνο οικονομική-πολιτική θέση. "Ο σοσιαλισμός είναι μια θετική ανθρώπινη ατομική συνείδηση" (Κ. Μαρξ, "Οικονομικά και πολιτικά κείμενα"). Η κατάκτηση της σοσιαλιστικής συνείδησης δίνει στα μέλη την απαραίτητη πυξίδα, για να καθορίζουν καθημερινά, σωστά και συνειδητά, τη στάση τους στα προβλήματα του λαού και στους διεκδικητικούς αγώνες των εργαζομένων».

13. Ο ΛΕΝΙΝΙΣΤΗΣ

-Ποιο προβεβλημένο στέλεχος του κυβερνώντος κόμματος έκανε χρήση της λενινιστικής θεωρίας για να αποδείξει ότι έχουν ωριμάσει στην Ελλάδα οι συνθήκες της επανάστασης; 

«Ο Λένιν όριζε τα συστατικά στοιχεία μιας επαναστατικής κατάστασης με τον ακόλουθο τρόπο: "1) Η αδυναμία των κυρίαρχων τάξεων να διατηρήσουν σε αναλλοίωτη μορφή την κυριαρχία τους. 2) Επιδείνωση, μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη, της ανέχειας και της αθλιότητας των καταπιεζομένων τάξεων. 3) Σημαντικό ανέβασμα, για τους παραπάνω λόγους, της δραστηριότητας των μαζών".

»Με βάση τα όσα είπαμε, μπορούμε να διαπιστώσουμε στη χώρα μας το πρώτο συστατικό της επαναστατικής κατάστασης». 

14. Ο ΟΠΑΔΟΣ ΤΟΥ ΤΣΑΟΥΣΕΣΚΟΥ

-Ποιος είναι ο πολιτικός που συνεργάστηκε κατά καιρούς και με τις τρεις συνιστώσες του κοινοβουλευτικού φάσματος (Αριστερά, ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία) και υπήρξε θαυμαστής του ρουμανικού δικτατορικού καθεστώτος; 

«Μέσα στη χώρα του, ο Νικολάε Τσεαουσέσκου πέτυχε να εξουδετερώσει, χωρίς εξουθενωτική βία και καταπίεση, κάθε αντίδραση κατά του σοσιαλιστικού καθεστώτος. Και, το κυριότερο, κέρδισε τη σπάνια και ευτυχισμένη στιγμή κάθε μεγάλου οδηγητή. Με την προσωπικότητά του συνενώνει σήμερα κάθε Ρουμάνο και στο πρόσωπό του εξαφανίζονται ακόμη και οι αντιθέσεις που υπάρχουν μέσα στη χώρα του.

»Πέτυχε να μειώσει στο ελάχιστο τις αντιρρήσεις για τις εξορμήσεις -πραγματικά οράματα- που περιέχουν τα σχέδια ανάπλασης της Ρουμανίας. Συσπείρωσε γύρω του όλο το ρουμανικό λαό, αποφασισμένο να αγωνιστεί για την εθνική του ανεξαρτησία και αξιοπρέπεια».

15. Ο ΤΟΥΡΚΟΛΑΤΡΗΣ

-Ποιος είναι ο πολιτικός αρχηγός που εξυμνεί την πολιτική του Βενιζέλου απέναντι στην Τουρκία, φτάνοντας μέχρι την πρόταση «συγχώνευσης» Ελλήνων και Τούρκων;

«Ο Βενιζέλος προσπάθησε, και το κατόρθωσε, να ξεπεράσει την παλιά εχθρότητα και το μίσος, και να δημιουργήσει μια σχέση ειρήνης, φιλίας και συνεργασίας με την Τουρκία, παρά το σημαντικό πολιτικό κόστος.

»Πέρα από τα άλλα οφέλη που απέφερε η συμφιλίωση στα δύο κράτη, αυτό που δεν πρέπει να διαφύγει της προσοχής μας, είναι η μεγάλη αύξηση της πολιτικής επιρροής τους όποτε έδρασαν από κοινού. Δυστυχώς, η κατάσταση αυτή δεν διατηρήθηκε για πολύ, και μόνο στο μέλλον θα δούμε αν οι δύο λαοί θα κατανοήσουν τελικά ότι τα κοινά τους συμφέροντα είναι περισσότερα και μεγαλύτερα από τις διαφορές τους. (...) (Ο Βενιζέλος) οραματιζόταν την πιθανότητα επίτευξης στο μέλλον μιας ελληνο-τουρκικής συνομοσπονδίας.

»Γι' αυτό το λόγο, έμοιαζε να αποδέχεται μέχρι και την αμφιλεγόμενη θεωρία του Κεμάλ για την κοινή καταγωγή των δύο λαών. Και οι δύο ονειρεύονταν την ανάσταση του Βυζαντίου, με την Κωνσταντινούπολη σαν πρωτεύουσα, δημιουργημένου όχι από την κατίσχυση του ενός έθνους πάνω στο άλλο, αλλά από την βαθμιαία, ειρηνική τους συγχώνευση». 

16. Ο ΜΕΤΡΙΟΠΑΘΗΣ

-Ποιος σημερινός ανώτατος πολιτειακός παράγοντας, ο οποίος χαρακτηρίζεται από το μέτρο και την αυτοσυγκράτηση είχε διακριθεί στη Βουλή επί δεκαετίες για τις ιδιαίτερες επιδόσεις του στον παθιασμένο αντικομμουνιστικό αγώνα;

«Δεν είναι στήριγμα της Δεξιάς η Εκκλησία. Σεις είσθε ο αντίπαλος της Εκκλησίας και είναι φυσικό να μην έχετε καλές σχέσεις μαζί της. Σεις, το Κομμουνιστικόν Κόμμα, έχετε αρχίσει χειρών αδίκων κατά της Εκκλησίας. Σεις προβάλλετε -αν είσθε συνεπείς μαρξισταί- την αθεΐαν. Σεις καταργείτε, όπου επικρατείτε την θρησκείαν. Σεις απαγορεύετε, με τον τρόπον που απαγορεύετε, με τας διαφόρους αποχρώσεις, μεταξύ των διαφόρων καθεστώτων την άσκησιν της θρησκευτικής λατρείας. Και περιμένετε η Εκκλησία να έχη αισθήματα συμπαθείας προς τας ιδικάς σας θέσεις, όταν εσείς έχετε κηρύξει πρώτοι τον πόλεμο;

»Δεν είναι λοιπόν στηρίγματα της Δεξιάς η Εκκλησία. Απλώς σεις είσθε οι κεκηρυγμένοι αντίπαλοι της Εκκλησίας. Γιατί λοιπόν να μας φορτώνετε και εδώ τα ιδικά σας αμαρτήματα; Σεις ξεκινήσατε τον αγώνα. Ημείς δεν υποστηρίζομεν κανένα και η Εκκλησία αμυνομένη, βεβαίως, δεν αποδέχεται τας απόψεις σας». 

17. Ο ΠΡΕΦΑΔΟΡΟΣ

-Ποιος είναι ο γνωστός πολιτικός που διετέλεσε μάλιστα και πρωθυπουργός, ο οποίος το βράδυ που εκδηλώθηκε το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου βρισκόταν σε δύο ταυτόχρονα διαφορετικά σημεία;

*Σύμφωνα με τη δική του μαρτυρία, συνελήφθη στο κρεβάτι του και βρέθηκε στο στρατόπεδο στο Γουδί μαζί με άλλους πολιτικούς, όπου έπαιξαν... πρέφα:

«Περάσαμε το πρώτο βράδυ με τον Γέρο (σ.σ. τον Γεώργιο Παπανδρέου). Στην απέναντι αίθουσα είχαν φέρει τον Ανδρέα Παπανδρέου, τον Παπαληγούρα, τον Γιώργο τον Ράλλη κ.ά. Επειδή η νύχτα δεν περνούσε, για να περάσει η ώρα, στείλαμε ένα λοχία κι αγόρασε από ένα περίπτερο μια τράπουλα, ο Παυσανίας ο Κατσώτας και ο γιος του ο Σπύρος δήλωσαν πρεφαδόροι και πάνω σε μια κουβέρτα στρώσαμε την πρέφα... Εκεί μείναμε έως το απόγευμα της άλλης ημέρας...».

*Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Αλέξη Μινωτή, ο πολιτικός αυτός συζητούσε εκείνο το βράδυ με τον αρχηγό της CIA στο σπίτι του Ωνάση:

«Πέρασαν από τη Ρώμη και είδαν τον Βασιλέα οι Μινωτής και Κόκκας. Ο πρώτος διηγήθηκε ότι την 21η Απριλίου 1967 ήταν στου Ωνάση, μαζί με τον Χ. (σ.σ. αναφέρεται το όνομα του εν λόγω πολιτικού) και άλλους και συζητούσαν για την επανάσταση και τους άγνωστους τότε πρωταγωνιστές της, για τους οποίους κανείς δεν ήξερε ή είχε ακούσει τίποτα.

»Τότε, επενέβη στη συζήτηση ο αρχηγός της CIA στην Ελλάδα και είπε ότι γνωρίζει πολύ καλά τον Παπαδόπουλο. Μίλησε κολακευτικότατα για τις ικανότητές του και είπε ότι η CIA συνεργάζεται μαζί του από πολύ καιρό».

(Ελευθεροτυπία, 30/3/2003)

 

www.iospress.gr                                  ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ