www.iospress.gr

 

 

IOSPRESS

 

 

23/04/05

 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟ Γεώργιο Μεταλληνό λάβαμε το ακόλουθο σημείωμα σχετικά με το δημοσίευμά μας της 9ης/4/05: «Κυρίες και κύριοι, σας διαβάζω πάντα με προσοχή. Και πολλές φορές συμφωνώ μαζί σας. Βέβαια, έχετε ένα φύλλο στα χέρια σας και κρίνετε τους πάντες και τα πάντα με βάση το "πιστεύω" σας. Χρειάζεται όμως και λίγη αυτοσυγκράτηση, τουλάχιστον. Πότε λ.χ. εγώ αρνήθηκα τη "σεξουαλική αγωγή";

Ως εκπαιδευτικός θέτω μόνο το ερώτημα: Ποιος θα διδάξει και για ποιο σκοπό. Δεν είναι δικαίωμά μου να έχω και εγώ γνώμη; Είναι δημοκρατικό να διαστρεβλώνουμε τα λόγια του άλλου για να διευκολύνεται το προκρούστειο σύστημά μας; Οσο για το θέμα των εκτρώσεων, αναγνωρίζουμε το δικαίωμα κάθε ανθρώπου να το χειριστεί σύμφωνα με τη συνείδησή του. Η εφημερίδα σας όμως κατά καιρούς (σας) αιφνιδιάζει, όπως βλέπετε, και καλά κάνει. Με εκτίμηση και ευχές».

ΜΕ ΕΚΠΛΗΞΗ πληροφορούμαστε ότι ο επιστολογράφος μας, επομένως και ο Σύλλογος Προστασίας Αγέννητου Παιδιού, δεν αντιτίθεται πλέον στη σεξουαλική αγωγή, καθώς και ότι θεωρούν πως οι εκτρώσεις είναι θέμα συνείδησης. Κατόπιν αυτού περιμένουμε την αναθεώρηση της θέσης τους για την κατάργηση του νόμου που αποποινικοποιεί τις εκτρώσεις.

ΑΠΟ ΔΑΣΚΑΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ σχολείου στην Κρήτη πήραμε ένα γράμμα διαμαρτυρίας για το απίθανο περιστατικό που συνέβη στο σχολείο της. Στις 15/4/05 επισκέφθηκαν το σχολείο δύο κυρίες απεσταλμένες κάποιου ναού και ζήτησαν μαθητές προκειμένου να τους χρησιμοποιήσουν για έρανο στους κατοίκους της περιοχής και μάλιστα το πρωί, δηλαδή σε ώρες μαθήματος. Η δασκάλα αρνήθηκε κατηγορηματικά, διότι δεν θεωρεί ότι οι μαθητές τής ανήκουν για να μπορεί να τους... παραχωρεί. Το ερώτημά της είναι εύλογο: με ποιο δικαίωμα η Εκκλησία ζητάει από μαθητές Δημοτικού να συγκεντρώσουν χρήματα για φιλανθρωπίες τη στιγμή που τα ταμεία της είναι γεμάτα;

Ο ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗΣ ΜΑΣ στην Ξάνθη, Ανδρέας Σακελλίων, μας γράφει σχετικά με τον «Ιό» της περασμένης Κυριακής ότι «το επίδομα δεν το παίρνουν όλοι οι χριστιανοί που έχουν τρίτο παιδί, διότι μπήκε πλαφόν στο οικογενειακό εισόδημα το ποσό των 24.500 ευρώ. Και τούτο ύστερα από πρόταση του Ανθίμου νυν Θεσσαλονίκης, αφού ο Χριστόδουλος πρότεινε ως όριο τα 18.500 ευρώ. Το θέμα αφορούσε πέρσι 800 οικογένειες. Το αστείο της όλης υπόθεσης έχει να κάνει και με τον φίλο μου τον Αχμέτ (άλλο είναι το όνομά του) που υπέγραψε για τις ταυτότητες με την ελπίδα ότι θα πάρει και αυτός το επίδομα. Δυστυχώς ατύχησε.

ΥΓ.: Το ποσό που εδίδετο ήταν 217 ευρώ το δίμηνο. Τσίμα-τσίμα τα πάμπερς».
 

 

 

16/04/05

 

ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ στην επικαιρότητα το άλυτο ακόμη πρόβλημα των σεξιστικών διατάξεων που αφορούν τη φορολόγηση των έγγαμων γυναικών (βλ. το δημοσίευμά μας «Και φοροεισπράκτορες και πατριάρχες», 4/1/03). Η αλλαγή των διατάξεων αυτών (ο σύζυγος θεωρείται υπόχρεος ενώ η σύζυγος απλώς υπογράφει, η σύζυγος δεν έχει πρόσβαση στα στοιχεία του κοινού φακέλου αλλά μόνο σε όσα την αφορούν, ο σύζυγος εισπράττει τις τυχόν επιστροφές φόρου και των δύο κ.ο.κ.) υπήρξε στόχος καμπάνιας που ξεκίνησε προ καιρού η Ομάδα Γυναικών Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια στηρίχθηκε και από άλλες γυναικείες και φεμινιστικές συλλογικότητες.

ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ, η εκπαιδευτικός Δέσποινα Σδούκου προσέφυγε πέρσι δικαστικά εναντίον του ελληνικού Δημοσίου (της οικείας Οικονομικής Εφορίας) λόγω της άρνησης της Εφορίας να εκκαθαρίσει τη φορολογική της δήλωση, την οποία είχε καταθέσει χωριστά από το σύζυγό της. Το επιχείρημα της Εφορίας ήταν πως ο φορολογικός νόμος ορίζει ότι η δήλωση είναι κοινή, και υπόχρεος για τη σύνταξη και επίδοσή της είναι ο σύζυγος. Στην περίπτωση μάλιστα επιστροφής φόρου, η επιταγή είναι κοινή, εκδίδεται στο όνομα του συζύγου και μόνο αυτός μπορεί να εισπράξει το ποσόν της επιστροφής, ακόμη και αν τα χρήματα προέρχονται εξ ολοκλήρου από τις κρατήσεις της συζύγου. Η σχετική δικαστική απόφαση δεν έχει ακόμη εκδοθεί και η ενδιαφερόμενη έχει προχωρήσει και σε δεύτερη προσφυγή, ενώ χωριστές δηλώσεις έχουν καταθέσει και δύο ακόμη φορολογούμενες, μέλη κι αυτές της Ομάδας Γυναικών Θεσσαλονίκης.

ΚΑΘΩΣ διανύουμε τη νέα περίοδο υποβολής φορολογικών δηλώσεων, η Ομάδα Γυναικών Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι η πολιτεία πρέπει να πιεστεί να αλλάξει το φορολογικό νόμο και καλεί τις έγγαμες γυναίκες να υποβάλουν φέτος φορολογική δήλωση χωριστή από το σύζυγό τους, επικαλούμενες τη συνταγματική αρχή της ισότητας των δύο φύλων. «Σε κάθε περίπτωση δεν είναι υποχρεωμένες να προχωρήσουν μέχρι τη δικαστική προσφυγή», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, «Μετά από διάστημα 2-3 μηνών, η Εφορία θα απαντήσει εγγράφως, καλώντας τη φορολογούμενη να υποβάλει συμπληρωματική δήλωση στο όνομα του συζύγου, χωρίς καμία επίπτωση αν αυτή δεχθεί. Υστερα από την πρώτη αυτή κίνηση, ακόμη κι αν στη συνέχεια κάποια κρίνει (για προσωπικούς λόγους) ότι πρέπει να υποβάλει συμπληρωματική δήλωση, θα έχει δημιουργηθεί ζήτημα -πολιτικό, αλλά και γραφειοκρατικό- και, αν οι ενοχλήσεις είναι αρκετές, ενδεχομένως το υπουργείο Οικονομικών αντιληφθεί ότι η πρακτική του σε βάρος των εγγάμων γυναικών δεν είναι πλέον ανεκτή από τις γυναίκες».

 

 

09/04/05

 

Η ΣΟΒΑΡΗ καταγγελία έρχεται από τη δραστήρια Συντονιστική Επιτροπή Κατοίκων για το Λόφο Φιλοπάππου:

Το ΑΝΑΠΑΥΤΗΡΙΟ Πικιώνη, γνωστό ως Τουριστικό Περίπτερο Λουμπαρδιάρη, κηρυγμένο μνημείο σύγχρονης αρχιτεκτονικής, έχει τεθεί υπό την προστασία της UNESCO και ανήκει στον ΕΟΤ. Ο ΕΟΤ έχει αναθέσει τη διαχείρισή του στην ΕΤΑ Α.Ε. και το μνημείο έχει ενοικιαστεί σε ιδιώτη
για εννέα χρόνια με ενοικιαστήριο το οποίο λήγει τον Αύγουστο του 2005.

Η ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΡΙΑ έχει καταπατήσει χώρο έκτασης τριακοσίων περίπου τ.μ. Η καταπάτηση αυτή πιστοποιείται τόσο από το ίδιο το ενοικιαστήριο όσο και από σχετικό έγγραφο της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων. Η καταπατημένη έκταση βρίσκεται μέσα στον αρχαιολογικό χώρο της Πνύκας και ως εκ τούτου ελέγχεται από το υπουργείο Πολιτισμού. Επιπλέον, ο χώρος αυτός ανήκει στο αλσύλλιο του Φιλοπάππου/Πνύκας και υπάγεται στην άμεση αρμοδιότητα
του υπουργείου Γεωργίας. Ο καταπατημένος χώρος είναι στρωμένος με πλαστική μοκέτα
και φωτίζεται με ισχυρούς προβολείς, αμφίβολων προδιαγραφών ασφαλείας, οι οποίοι είναι αναρτημένοι πάνω στα πεύκα. Χρησιμοποιείται για υπαίθριες δεξιώσεις που ακολουθούν τις γαμήλιες τελετές στο ναΐσκο του Αγίου Δημητρίου. Οι δεξιώσεις αυτές συνοδεύονται από φαγητό και μουσική. Η ενοικιάστρια δεν έχει άδεια για τέτοιες δραστηριότητες.

Η ΙΔΙΑ οικογένεια ενοικιάζει το Αναπαυτήριο από το 1962 χωρίς πλειοδοτικό διαγωνισμό. Εχουν γίνει πολλές επεμβάσεις, επεκτάσεις και τροποποιήσεις του μνημείου από τους ενοικιαστές (έχουν προστεθεί στηρίγματα για τεράστια νάιλον πανό, έχει βαφεί η πέτρινη στέγη με μονωτικό άσπρο υλικό, έχουν γίνει αλλαγές στο βασικό κτίσμα) χωρίς την αναγκαία άδεια από τους αρμόδιους φορείς (ΥΠΠΟ, Δήμο Αθηναίων/Τμήμα Πολεοδομίας, υπουργείο Γεωργίας/Διεύθυνση Δασών Αθηνών, υπουργείο Τουρισμού/ΕΤΑ Α.Ε.).

Η ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΡΙΑ χρησιμοποιεί το μνημείο για δραστηριότητες οι οποίες δεν προβλέπονται
στους όρους ενοικίασης: ενώ το νοικιάζει ως ζαχαροπλαστείο, το χρησιμοποιεί για δραστηριότητες catering, όπως δηλώνει και σχετική επιγραφή μπροστά στο ναΐσκο του Αγίου Δημητρίου.

ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ, η Ελληνική Εταιρεία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και η Συντονιστική Επιτροπή Λαϊκής Συνέλευσης για το Λόφο Φιλοπάππου διοργανώνουν ενδιαφέρουσα και επίκαιρη ημερίδα με τίτλο «Τα έργα Ακροπόλεως-Φιλοπάππου του Δημήτρη Πικιώνη στη σύγχρονη Αθήνα» (Πέμπτη 14 Απριλίου και ώρα 18.00, Ιδρυμα Γουλανδρή-Χορν, Μάρκου Αυρηλίου 5, πλατεία Αέρηδων, Πλάκα). Θα συζητηθούν μεταξύ άλλων και θέματα πολιτιστικού ακτιβισμού, καθώς και οι πρωτοβουλίες για την προστασία του έργου του Πικιώνη. (Πληροφορίες: Ελληνική Εταιρεία, τηλ. 210-3225245).

 

 

02/04/05

 

ΑΛΛΗ μία αλλοδαπή θύμα ανδρικής βίας κρατείται από την ημέρα που κατήγγειλε τον άγριο ξυλοδαρμό της και απειλείται με απέλαση. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Φεμινιστικού Κέντρου Αθήνας, η Ουκρανή Σ.Σ., 38 ετών, ανέφερε στις 5 Μαρτίου σε αστυνομικό τμήμα την κακοποίησή της από τον άνδρα με τον οποίο συζούσε. Εκείνος, κάτοχος ελληνικών χαρτιών, συνελήφθη, πέρασε αυτόφωρο και αφέθηκε ελεύθερος για την τακτική δικάσιμο. Εκείνη, με αιμορραγία από τραύματα στο κεφάλι και μώλωπες σε όλο το σώμα, συνελήφθη και κρατείται, επειδή δεν διέθετε νομιμοποιητικά έγγραφα. Μεταφέρθηκε στα εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείου όπου της έκαναν τριάντα ράμματα στο κεφάλι και επέστρεψε κρατούμενη στο αστυνομικό τμήμα όπου συνεχίζει να κρατείται. Παρά την κατάσταση της υγείας της, το Διοικητικό Πρωτοδικείο απέρριψε το αίτημα για διακοπή της κράτησής της. 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΑΜΕ με εκπρόσωπο του Φεμινιστικού Κέντρου, η οποία μας εξέφρασε την οργή της για τον τρόπο αντιμετώπισης από τις αρχές των αλλοδαπών γυναικών που καταγγέλλουν τη βία που υφίστανται και τόνισε ότι ξενώνας για κακοποιημένες γυναίκες έχει εκδηλώσει την πρόθεση να φιλοξενήσει προσωρινά την Σ.Σ. 

ΥΠΟΤΡΟΠΟΣ συλλαμβάνεται ο δήμαρχος Λεωνιδίου, του νομού Αρκαδίας, όπως δυστυχώς και αρκετοί συνάδελφοί του άλλων δήμων της χώρας. Οπως σημειώνει ο αναγνώστης μας Χρήστος Δ. Πετάκος, οι υπηρεσίες του Δημοτολογίου δεν εννοούν να σεβαστούν την προσωπικότητά του (την ιδιωτικότητα δηλαδή των θρησκευτικών του πεποιθήσεων), εφόσον δεν εφαρμόζουν τις σχετικές αποφάσεις του υπουργείου Εσωτερικών και της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, επιμένοντας να χαρακτηρίζουν, στα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης που εξέδωσαν το 2002 και το 2004, τον ίδιο και μέλη της οικογένειάς του "Ελληνες από τη γέννησή τους και Χριστιανούς Ορθόδοξους".

"Η ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ και αυταρχική επιμονή του Δήμου Λεωνιδίου -αναφέρει ο κ. Πετάκος- να αναγράφει την πιστοποίηση 'από γέννησή τους και Χριστιανοί Ορθόδοξοι', αποτελεί αναχρονιστική βαρβαρότητα, τελείως αντιχριστιανική κι αντιορθόδοξη. Υποδηλώνει την αναβίωση, της αλλοτριωτικής, εξανδραποδιστικής κι εξουσιατικής ιδεολογίας του αρχαίου δουλοκτητικού και του μεσαιωνικού φεουδαλικού κοινωνικοπολιτικού συστήματος, με βάση την οποία τα παιδιά των σκλάβων και των δουλοπαροίκων αναγκαστικά κι από τη γέννησή τους παρέμεναν στην ίδια με τους γονείς τους κοινωνιοπολιτική οντότητα, δηλαδή σκλάβοι και δουλοπάροικοι του αφέντη και κυρίου τους." 

ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ παρενέβη και ο "Συνήγορος του Πολίτη" ζητώντας, από την 1η Μαρτίου 2005, την άμεση συμμόρφωση του Δήμου Λεωνιδίου με τις αποφάσεις της πολιτείας που ισχύουν από το 2000 και σύμφωνα με τις οποίες η αναγραφή θρησκεύματος σε δημοτολογικά πιστοποιητικά θα πρέπει να παραλείπεται και να επιτρέπεται μόνον εφ' όσον τούτο ζητηθεί ρητώς προς εξάσκηση συγκεκριμένου δικαιώματος, π.χ για την εισαγωγή σε ιερατική σχολή. 

 

www.iospress.gr